Цената на акциите на Snap се понижи със 17% преди началото на борсовата търговия в петък, след като мрачната прогноза на компанията майка на Snapchat засили притесненията на Wall Street, че компанията ще продължи да отстъпва позиции на по-големи конкуренти, на фона на засилената конкуренция в рекламната сфера, предава Ройтерс.
Социалната мрежа прогнозира резултати за третото тримесечие, които се оказаха под пазарните очаквания, обвинявайки слабото търсене от страна на рекламодателите в сектора за потребителски стоки, които не са от първа необходимост.
„Не сме уверени в способността на ръководството да се справя последователно в няколко тримесечия“, коментира анализаторът на Roth MKM Рохит Кулкарни.
Слабите цели на Snap допълнително подчертават пропастта на пазара на дигитална реклама, който е доминиран от големи платформи като Facebook и Instagram на Meta, от Google на Alphabet и TikTok на ByteDance, което затруднява растежа на Snap и Pinterest.
Snap, която генерира почти всичките си приходи от реклама, изглежда ще загуби повече от 3,5 млрд. долара пазарна капитализация, ако борсовият спад продължи и след началото на сесията.
Акцията обаче е известна с волатилността си при обявяването на финансовите отчети. При предишния такъв цената на книжата на гиганта скочи с близо 28 на сто, а при представянето на предходния отчет се срина с над 34%.
Междувременно Meta се радва на добро търсене на реклами в глобален мащаб, което ѝ помогна да даде добра прогноза за приходите от продажби за третото тримесечие, докато рекламните приходи на Alphabet се увеличиха с 11% благодарение на събития като Олимпийските игри в Париж и изборите по света.