Социалната мрежа Pinterest предупреди, че приходите ѝ за настоящото тримесечие ще бъдат по-ниски от очакванията на анализаторите, което изпрати цената на акциите ѝ с над 13% надолу, пише Bloomberg.
Pinterest очаква приходите ѝ за третото тримесечие да са между 885 млн. и 900 млн. долара, което е под прогнозата на анализаторите за 907,7 млн. долара. Главният финансов директор Джулия Брау Донъли посочи няколко фактора, довели до по-слабата прогноза, включително обменните курсове на чуждестранните валути, както и факта, че компаниите за храни и напитки рекламират по-малко от очакваното.
Донъли също така напомни на инвеститорите, че Pinterest не продава политически реклами, което може да я постави в леко неизгодно положение в сравнение с други играчи в индустрията.
Цената на акциите на компанията се понижи до 29,02 долара за брой по време на следборсовата търговия, след обявяването на резултатите. По-рано тя приключи борсовата сесия в Ню Йорк на ниво от 37,35 долара.
Компанията работи по увеличаването на приходите си, като насърчава директното пазаруване през нейните реклами. По този начин тя се надява да спечели от хората, които търсят изображения за вдъхновение в нейната платформа.
„В миналото Pinterest беше чудесен начин за разглеждане на витрините, но всички магазини бяха затворени“, коментира главният изпълнителен директор Бил Реди. „Тъй като правим така, че да можете лесно да предприемете действия относно нещата, които намирате в Pinterest, това води до много повече пазаруване“.
Приходите са нараснали с 21% до 854 млн. долара през периода до 30 юни, обяви компанията. Анализатори, анкетирани от Bloomberg, прогнозираха средно 848 млн. долара приходи от продажби. Сега компанията има 522 млн. месечно активни потребители в света, което е с 12% повече спрямо година по-рано и е малко по-високо от очакваните от анализаторите 518 млн. потребители.
Второто тримесечие беше третото поредно, в което кликванията върху реклами в Pinterest са се удвоили спрямо предходната година, коментира Реди. Той приписва този скок на подобрените инструменти с изкуствен интелект, които персонализират по-добре рекламите спрямо естетическите предпочитания на потребителите, както и на по-големия набор от реклами благодарение на сделките с Amazon и Google на Alphabet.
Реди коментира, че Поколението Z (родените между 1997 и 2012 г.) е най-бързо растящата демографска група на компанията, като продължава да съставлява над 40% от аудиторията на Pinterest. Компанията се прицелва към по-младите потребители, като прави платформата по-достъпна за пазаруване и по-позитивна в сравнение с други социални мрежи, допълва той.