Най-новата социална медия на Meta Platforms - Threads, има над 175 млн. активни потребители месечно, разкри главният изпълнителен директор Марк Зукърбърг в сряда, преди първата годишнина на услугата, предава Ройтерс.
Конкурентът на X, известен преди като Twitter, се появи в магазините за приложения на 5 юли миналата година, за да привлече потребителите на Twitter по време на хаотичното му придобиване от милиардера Илон Мъск.
Threads привлече 100 млн. потребители за по-малко от седмица отчасти благодарение на лесния начин, по който потребителите на популярната платформа Instagram могат да настроят своите профили в Threads, но някои ранни потребители по-късно се отдръпнаха.
„Каква година“, написа Зукърбърг в публикация в Threads. През април той каза, че средните месечно активни потребители на Threads са повече от 150 млн.
Средният месечен брой потребители дава само ограничен оглед към популярността на Threads, която не разкрива ключови показатели като броя на активните потребители дневно и средното време, прекарано от потребител в услугата.
Въпреки че Threads увеличи броя на потребителите си чрез международна експанзия и добавянето на нови функции, платформата среща трудности в стимулирането на ангажираността, твърди компанията за пазарни изследвания Sensor Tower.
Миналия месец потребителите са регистрирали средно по три сесии и седем минути на ден в приложението Threads, което представлява съответно около 79% и 65% спад спрямо юли миналата година, показват данни на Sensor Tower
Threads не показва реклами, ето защо генерира малко или никакви приходи за Meta. Платформата наскоро се появи във Fediverse - група от социални медии, които поддържат протокола ActivityPub и чиито потребители могат да взаимодействат между тези платформи.
„Една година след старта знаем какво не е Threads, но не знаем какво е“, коментира анализаторът на eMarketer Жасмин Енберг, добавяйки, че липсата на посока и оригинално съдържание могат да попречат на растежа на платформата.
„Meta сигурно се чуди дали има смисъл да запази Threads като самостоятелно приложение, или да насочи този ангажимент обратно към Instagram. Добрата новина е, че интересът на рекламодателите към платформата е голям“, допълва тя.