Ясно очертаваща се тенденция е, че ролята на социалните медии продължава да нараства. Все повече време се отделя на социалните медии, но въпреки че растат като потребление, те все още не превъзхождат телевизията като предпочитан комуникационен канал. Това коментираха Александър Хинков, изпълнителен директор на IAB България, и Дивил Кулев, регионален мениджър на Talk Online Panel, в предаването "В развитие" на Bloomberg TV Bulgaria. Повод за гостуването бе поредното издание на конкурсите IAB MIXX AWARDS - награди за интерактивен маркетинг и постижения в дигиталния бизнес по целия свят.
Тази година близо 80 комуникационни проекта се съревноваваха на финала, като прави впечатление е, че много от проектите финалисти са насочени към каузи и решаване на проблеми, които засягат обществото и личността.
Хората, ползват интернет у нас се увеличават - почти 80% са онлайн, което означава, че все по-лесно достигаме до повече хора, посочиха гостите.
Социалните мрежи растат като потребление, но все още не превъзхождат телевизията като предпочитан комуникационен канал. Телевизия се гледа около 4 часа дневно, а на социалните медии се отделят средно по около 3 часа, стана ясно от коментарите.
Невинаги е нужно един бранд да бъде във всички канали, за да бъде ефективен, но в общия случай това е така, защото освен че имаме различни поколения в големите социални мрежи, имаме и различни формати, които са по-характерни за всяка една от мрежите. Ако Facebook е насочен повече към текстово съдържание, то Instagram е най-вече за снимки, а TikTok - за видеа.
Необходимият баланс между онлайн и офлайн каналите се постига винаги с анализ... Да си адаптивен е най-ключовото в успешното използване на каналите, смятат гостите.
Вижте целия коментар във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.