fallback

ЕС започва разследване на Meta заради изборна дезинформация

Това се случва малко преди изборите за Европейски парламент

15:52 | 30.04.24 г. 3

Facebook и Instagram на Meta Platforms не са успели да се справят с измамните реклами и дезинформацията в навечерието на изборите за Европейски парламент, заяви Европейската комисия (ЕК) и започна разследване на предполагаеми нарушение на  правилата на Европейския съюз за онлайн съдържанието, предава Ройтерс.

Ходът от страна на технологичните регулатори в ЕС беше направен на фона на опaсения, че Русия, Китай и Иран могат да бъдат потенциални източници на дезинформация, но и заради притеснения вътре в ЕС, докато някои политически партии и организации се стремят да привлекат гласоподаватели с лъжи за гласуването на 6-9 юни.

Законът за цифровите услуги, който влезе в сила миналата година, изисква технологичните гиганти да полагат повече усилия, за да се справят с незаконното и вредно съдържание на своите платформи или рискуват глоби от цели 6% от годишния им оборот.

„Подозираме, че модерирането на Meta е недостатъчно, че липсва прозрачност на рекламите и процедурите за модериране на съдържание“, заяви еврокомисарят по цифровите технологии Маргрете Вестагер. „Така че днес открихме производство срещу Meta, за да оценим нейното съответствие със Закона за цифровите услуги“.

Meta, която има повече от 250 млн. активни потребители месечно в Европейския съюз, защити своите процедури за намаляване на риска.

„Имаме добре установен процес за идентифициране и смекчаване на рисковете в нашите платформи. Очакваме с нетърпение да продължим сътрудничеството си с Европейската комисия и да ѝ предоставим допълнителни подробности за тази работа“, коментира говорител на компанията.

Комисията заяви, че подозира, че Meta не спазва задълженията си съгласно DSA, свързани с разпространението на измамни реклами, дезинформационни кампании и координирано неавтентично поведение в ЕС.

Освен това подчертава, че липсва ефективен инструмент за граждански дискурс в реално време от трета страна и инструмент за наблюдение на изборите преди вота за Европейския парламент.

ЕК изтъква, че е загрижена относно постепенното спиране на проследяването на дезинформацията с CrowdTangle от страна на Meta без замяна с друго решение.

Технологичният гигант има пет работни дни да информира ЕС за коригиращи действия, предприети с цел да отговори на опасенията на властите.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 15:52 | 30.04.24 г.
fallback
Още от Социални мрежи виж още