Цената на акциите на Pinterest се понижи по време на следборсовата търговия, след като приходите на компанията за четвъртото тримесечие не успяха да надхвърлят прогнозите на анализаторите. Това се случва в момент, в който социалната мрежа Snap също страда от бавни продажби, пише Bloomberg.
Приходите от продажби на Pinterest са нараснали с 12 на сто до 981 млн. долара през периода, спрямо средна прогноза за 990,2 млн. долара. Компанията успя да надмине очакванията за растежа на броя на потребителите си, като се похвали с 498 млн. месечни активни потребители, което е исторически връх.
След като първоначално записаха над 20% спад на борсата след края на сесията, акциите се справиха с по-голямата част от това понижение, подкрепени от новината за ново партньорство с Google. Към 17:06 ч. местно време в Ню Йорк цената на акциите беше спаднала със 7,8%.
Резултатите следват разочароващия отчет на Snap, която също преживя борсов спад тази седмица, защото приходите ѝ от продажби за празничното тримесечие не отговориха на очакванията. Междувременно миналата седмица Meta Platforms отчете по-високи приходи от прогнозираното.
Главният изпълнителен директор на Pinterest Бил Реди се опитва да се справи с предизвикателствата в една разклатена индустрия, като предлага таргетирани реклами с директен отговор. Когато Реди стана главен изпълнителен директор през 2022 г., подобни реклами представляваха само една трета от бизнеса на компанията. Сега тази категория обхваща над две трети.
Рекламите с директен отговор могат да бъдат по-ценни от другите видове, тъй като целят да стимулират конкретно действие, като кликване върху промоция или закупуване на артикул, вместо просто да изграждат информираност за марката.
Компанията също така се е фокусирала върху съдържанието, чрез което може да се пазарува. Така се улесняват потребителите да купуват неща в колекциите от изображения, които потребителите правят. Като част от тези усилия през май Pinterest обяви партньорство с Amazon.com. Новият договор с Google е подобен и трябва да помогне на Pinterest да генерира повече приходи от международните пазари, коментира лидерът на компанията по време на конферентен разговор.
Pinterest очаква приходи между 690 млн. и 705 млн. долара за настоящото тримесечие. Средната сума в този диапазон не би отговорила на прогнозата на анализаторите за 700,2 млн. долара.
Общите разходи на компанията са достигнали 785 млн. долара през последното тримесечие на миналата година. Сумата е под тази от 820 млн. долара, очаквана от анализаторите. Изпълнителният директор заяви, че „дисциплинираното управление на разходите“ е ключов фокус през 2023 г. и посочи, че компанията е забавила темпа на наемане на хора, когато той е поел ръководството.
И все пак Pinterest съкрати 150 служители преди година. Реди отхвърля идеята за по-нататъшни съкращения и твърди, че Pinterest е в по-добра позиция.
„Имаме екип, който се справя добре, предлагайки страхотни неща на нашите потребители и рекламодатели“, коментира той.