fallback

Рекламните приходи на X за 2023 г. ще са близо 2,5 млрд. долара

Сумата е много по-ниска спрямо тази, генерирана през предходните години

11:55 | 13.12.23 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Социалната мрежа X на Илон Мъск, която преди беше известна като Twitter, е напът да генерира близо 2,5 млрд. долара рекламни приходи за 2023 г. Това означава значителен спад на сумата спрямо предходни години, твърдят източници на Bloomberg, запознати с въпроса.

X генерира малко над 600 млн. долара рекламни приходи във всяко от първите три тримесечия на годината и очаква подобно представяне през текущия период, допълва източник, запознат с данните. За сравнение през 2022 г. компанията се радваше на по над 1 млрд. долара на тримесечие.

Продажбите на реклами в момента носят между 70% и 75% от общите приходи на X, казват двама души, запознати с въпроса. Това означавало приходи от около 3,4 млрд. долара, включително приходите от абонаменти и сделки за лицензиране на данни.

По-рано необявените данни за приходите от продажби подчертават с по-голяма яснота безпокойството на рекламодателите от начина, по който X се справя с модерирането на съдържанието под управлението на Мъск и по-специално с публикациите от неговия профил, които подкрепят антисемитски и екстремистки възгледи.

Ръководството на X първоначално се беше прицелило в 3 млрд. долара приходи от реклами и абонаменти за 2023 г., но сумата ще бъде далеч под това, коментира един от източниците. Годишната сума все още не е ясна, защото празничното тримесечие не е приключило.

„Това е непълна представа за целия ни бизнес, тъй като източниците, на които разчитате за информация, не предоставят точни и изчерпателни подробности“, коментира Джо Бенаро, ръководител на бизнес операциите за X. Компанията спря да докладва публични финансови данни, след като Мъск я придоби през октомври 2022 г. Бенаро описва X като „развиващ се НОВ глобален бизнес с множество източници на приходи. Ние вече не сме Twitter и не измерваме себе си по стари показатели на Twitter – както по отношение на приходите, така и по отношение на потребителски показатели.“

В миналото X разчиташе на реклама за по-голямата част от своите приходи, но този бизнес е в упадък след сделката с Мъск. Милиардерът потвърди, че приходите от продажби са намалели значително. През март той каза, че приходите от реклами са спаднали с „приблизително 50%“ – статистика, която той повтори отново в Twitter в средата на юли, без да посочва за какъв срок. През септември той обясни, че приходите от реклами в САЩ са се свили с 60 на сто. За спада пък обвини активисти, които насърчиха рекламодателите да се отдръпнат от платформата.

Същевременно компанията генерира средства и от абонаментната си услуга X Premium, както и споразумения за лицензиране на данни. Външни оценки сочат, че абонаментният бизнес достига по-малко от 120 млн. долара годишно. През 2021 г. X (тогава Twitter) генерира 572 млн. долара приходи от подобни сделки.

X не беше печеливша, когато Мъск пое управлението, но компанията отчете над 5 млрд. долара приходи годината преди той да я купи. В началото на 2021 г. ръководителите на Twitter, водени от тогавашния главен изпълнителен директор Джак Дорси, си поставиха публична цел да достигнат 7,5 млрд. долара приходи до края на 2023 г.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 11:55 | 13.12.23 г.
fallback
Още от Социални мрежи виж още