fallback

X може да загуби до 75 млн. долара рекламни приходи до края на 2023 г.

Компанията продължава да се бори с отдръпването на рекламодателите си

10:31 | 25.11.23 г.
Автор - снимка
Създател

Социалната мрежа X, собственост на Илон Мъск, може да загуби до 75 млн. долара приходи от реклама до края на годината, тъй като десетки големи марки спират маркетинговите си кампании в нея, пише New York Times.

Подкрепата на Мъск за антисемитска публикация в платформата миналата седмица накара няколко компании, включително Walt Disney и Warner Bros. Discovery, да спрат своите реклами в сайта, който преди носеше името Twitter.

X отвърна на удара и съди групата за медийно наблюдение Media Matters, обвинявайки я, че е оклеветила платформата в доклад, в който се казва, че рекламите на големи марки, включително Apple и Oracle, са се появили до публикации, възхваляващи Адолф Хитлер и нацистката партия.

Вътрешни документи, разгледани от The New York Times тази седмица, споменават над 200 реклами на компании като Airbnb, Amazon, Coca-Cola и Microsoft, много от които са спрели или обмислят да поставят на пауза рекламите си в социалната мрежа.

В петък X заяви, че 11 млн. долара приходи са в риск и точната сума варира, тъй като някои рекламодатели се връщат към платформата, а други увеличават разходите си в нея.

Социалната мрежа не е отговорила веднага на запитването на Ройтерс за коментар.

Рекламодателите се отдръпват от X, откакто Мъск придоби платформата през октомври 2022 г. и намали броя на хората, модериращи съдържанието, което доведе до рязко увеличение на речта на омразата в сайта, твърдят групи за защита на гражданските права.

Рекламните приходи на X в САЩ са намалели с поне 55% на годишна база всеки месец след придобиването от Мъск, писа Ройтерс по-рано.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 10:31 | 25.11.23 г.
fallback
Още от Социални мрежи виж още