International Business Machines (IBM) спря рекламите си в X – социалната мрежа, която преди се казваше Twitter – след като нейно рекламно съдържание беше засечено редом с пронацистки публикации, пише Bloomberg.
Media Matters публикува доклад, показващ реклами на IBM, Apple, Oracle, марката Xfinity на Comcast и телевизионната мрежа Bravo, която е собственост на NBCUniversal, показващи се в социалната мрежа до пронацистки публикации.
„IBM има нулева толерантност към речта на омразата и дискриминацията и незабавно спряхме всички реклами в X, докато разследваме тази напълно неприемлива ситуация“, коментира говорител на компанията в имейл.
Comcast проучва въпроса, каза говорител на гиганта. Apple и Oracle не са отговорили веднага на запитванията за коментар.
Милиардерът собственик на X Илон Мъск в сряда подкрепи антисемитска публикация в услугата. В отговор на потребител на X в сряда, който каза, че е несправедливо да се правят обобщения относно еврейските общности, насърчаващи омраза към бели хора, Мъск написа, че човекът е „прав, че това не се отнася до всички еврейски общности, но също така не се ограничава само до ADL (Лигата за борба с клеветата)”.