Цената на акциите на Snap нарасна с близо 12 на сто, след като се появи информация за вътрешна бележка от главния изпълнителен директор, която подсказва, че социалната мрежа може да отчете по-добри от очакваното резултати за 2024 г.
Евън Шпигел, който е съосновател и главен изпълнителен директор, е казал на служителите в бележка, изпратена през септември, че Snap може да достигне над 475 млн. активни потребители дневно през 2024 г., надминавайки прогнозите на анализаторите за 448 млн., съобщи The Verge.
В бележката се посочва още, че ръстът на приходите от реклама за цялата година може да е над 20% за 2024 г., което анализаторът на Bernstein Марк Шилски отбелязва в своя нюзлетър tech Specialist като по-добро от консенсусната прогноза за малко над 14%.
Текстът разкрива още, че Snap си поставя за цел да генерира коригирана лихви, данъци, обезценка и амортизация (EBITDA) от 500 млн. долара. Bernsteun добавя, че това би било „значително постижение“ в сравнение с настоящите прогнози на анализаторите за 250 млн. долара.
Snap потвърди данните, но посочва, че това са само „разтегливи вътрешни цели“.
Шилски призова компанията да избягва разкриването на подобни цели в съобщения до служителите.
„Спрете да правите това! В името на вашите акционери, спрете да поставяте амбициозни цели като тази“, пише той. „Знам, че това е вътрешна бележка, но ръководството е трябвало да знае, че тя ще се появи извън компанията“.
Същевременно Snap имаше трудна година. Подобно на други социални мрежи като Meta и Pinterest, тя се бореше да подобри своята система за онлайн реклама в резултат на промените в поверителността, които Apple направи в iOS през 2021 г. и които направиха по-малко ефективно проследяването на потребителите за таргетиране на реклами.
Освен това Snap се сблъска с трудности на фона на по-неблагоприятната среда в онлайн реклама, помрачена от войната на Русия и Украйна, както и заради компаниите, които се оттеглят от маркетингови дейности заради икономическата несигурност.
Цената на акциите на Snap се понижи с над 17% от юли насам, след като компанията даде прогноза за настоящото тримесечие, която не отговори на очакванията на анализаторите.
Snap трябва да обяви финансовите си резултати за третото тримесечие на 24 октомври.