fallback

Провали ли се с гръм и трясък Threads, която се опълчи на Twitter?

Социалната мрежа на Meta вече не се радва на огромния ръст, който постигна в първите си дни

19:17 | 26.09.23 г. 1

Приложението Threads на Meta не успява да привлича много нови потребители, както направи по време на силния си дебют през юли, пише CNBC.

Клонингът на Twitter вече се нарежда близо до дъното на списъка с най-популярните социални мрежи, изпреварвайки само Tumblr, измерено по броя на потребителите в САЩ. Това показва първата прогноза на Insider Intelligence за Threads, публикувана днес.

Insider Intelligence твърди, че очаква Threads да има 23,7 млн. американски потребители през 2023 г. – значително по-малко от Facebook, Instagram и TikTok, които имат съответно 177,9 млн., 135,2 млн. и 102,3 млн. потребители. Най-близкият конкурент X ще има 56,1 млн. потребители в САЩ за тази година, което означава, че в момента Threads разполага с по-малко от половината от американската база от потребители на чат приложението, което преди беше известно като Twitter.

Компанията за пазарни анализи твърди, че на американския пазар Threads ще продължи „да се нарежда на предпоследно място сред социалните мрежи“ до 2025 г.

Meta не е отговорила на запитването за коментар.

Новата прогноза е поредната на различни трети страни – от компании за мобилни анализи като Sensor Tower и Similarweb, които наскоро писаха намаляващото използване на Threads.

Когато Threads дебютира, тя бързо спечели милиони потребители, отчасти поради лесния си процес на регистрация за потребители на Instagram. Приложението също така се облагодетелства от факта, че е основна алтернатива на X, за което няколко анализаторски компании, в това число Insider Intelligence, казаха, че губи потребители поради факта, че е собственост на лидера на Tesla Илон Мъск.

„Threads получи първоначален тласък от погрешните стъпки на Twitter, но не може да разчита на това броят на дезертьорите от X да продължи да расте“, посочва анализаторът от Insider Intelligence Джасмин Енберг.

Ако Мъск реши да таксува всички потребители на X с месечна такса, както заяви по време на скрошния си разговор с израелския премиер Бенямин Нетаняху, Meta може да има „по-ясен път за монетизиране на Threads”, допълва Енберг.

„Ако приемем, че Мъск не се откаже, този ход вероятно ще отблъсне повече потребители на X и потенциално ще увеличи интереса на рекламодателите към Threads”, смята той.

И все пак главният изпълнителен директор на Meta Марк Зукърбърг по-рано каза, че компанията не планира да монетизира Threads, докато тя не стане по-голяма и по-утвърдена услуга.

Гигантът пуска няколко нови функции в Threads, които целят да направят услугата по-привлекателна, включително търсачка и декстоп версия. Както рекламодателите, така и създателите на съдържание по-рано споделиха, че Threads се нуждае от определени функции, като аналитични инструменти например, за да стане по-стабилна платформа, в която те биха инвестирали време и пари.

Енберг смята, че Threads трябва да си създаде идентичност, която е „повече от това да бъде разширение на Instagram или алтернатива на X”, за да може да се превърне в основен играч на пазара на социални мрежи.

„TikTok до голяма степен успя да пробие, защото предложи на потребителите уникално ново социално изживяване“, посочва Енберг.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 19:17 | 26.09.23 г.
fallback
Още от Социални мрежи виж още