Компанията майка на Facebook, Instagram, WhatsApp и други платформи - Meta Platforms, надмина прогнозата за приходите си от продажби за второто тримесечие и даде добра прогноза за текущия отчетен период, с което сигнализира, че напредва в пренасочването на рекламодателите към функцията си за кратки видеа Reels, пише Bloomberg.
Цената на акциите на интернет гиганта се повиши с 4,5% по време на следборсовата търговия, след като компанията обяви, че приходите ѝ за второто тримесечие са достигнали 32 млрд. долара, спрямо средна прогноза на анализаторите за 31,1 млрд. долара. В изявление Meta посочи, че за текущото тримесечие приходите ѝ ще са между 32 млрд. и 34,5 млрд. долара, което също се оказа над прогнозите.
Компанията залага на Reels – форма на кратки видеа, която е подобна на това, което потребителите виждат в конкурентната услуга TikTok – за да привлече повече внимание към своите социални мрежи Facebook и Instagram. Форматът постигна успех в увеличаване на потреблението и сега помага за привличането на рекламодатели, карайки ги да възстановят разходите си след затягането на бюджетите в цялата индустрия през 2022 г.
Meta съкращава хиляди работни места и екипи в рамките на това, което главният изпълнителен директор Марк Зукърбърг нарича „годината на ефективността“. Инвеститорите одобряват стратегията, поради което цената на акциите на компанията нарасна двойно от началото на годината. Същевременно Meta инвестира значително в изкуствен интелект, използвайки технологията, за да прави препоръки – както за съдържание, така и за реклама – така че да са по-подходящи спрямо интересите на потребителите.
Нетната печалба за второто тримесечие е достигнала 7,8 млрд. долара, или 2,98 долара на акция, в сравнение с 2,92 долара на акция средна прогноза на анализаторите. Над 3 млрд. души използват поне един от продуктите на Meta всеки ден, обяви компанията.
Цената на акциите ѝ достигна 325 долара за брой по време на следборсовата търговия, след като по-рано приключи борсовата сесия на ниво от 298,57 долара.
Инвестициите в изкуствен интелект, както и усилията в областта на виртуалната реалност, продължават да бъдат скъпи, въпреки мерките за ефективност. Meta твърди, че общите ѝ разходи за 2023 г. ще бъдат между 88 млрд. и 91 млрд. долара, което е над по-ранните ѝ прогнози.
Подразделението Reality Labs, което се занимава с визията на Зукърбърг за метавселената, ще има „значително“ по-голяма загуба тази година, отколкото миналата. Като причина за това Meta посочва разходите за продуктово развитие и разработка на технологии.
„Въпреки че Meta може да говори по-малко за метавселената в днешно време, тя все още е решена да превърне метавселената в реалност, а голямата загуба на звеното ѝ Reality Labs се трупа“, пише Дебра Ейхо Уилямсън, анализатор в Insider Intelligence.
Междувременно утвърдените социални мрежи на Meta продължават да растат с по-бавен темп. Компанията работи по това да увеличи времето, което всеки потребител прекарва в нейната мрежа, докато залага на нови начинания.
Наскоро Instagram пусна конкурент на Twitter, наречен Threads. В първите няколко дни след премиерата си Threads успя да достигне до 100 млн. потребители, макар че след това изпита трудности в задържането им, сочат данни на Similarweb.
Засега Threads не включва реклами, но може да подкрепи бизнеса в дългосрочен план.
Марк Махейни, анализатор в Evercore, прогнозира, че Threads може да генерира около 8 млрд. долара годишни приходи в следващите две години и да достигне до 200 млн. дневно активни потребители. Зукърбърг каза, че няма да добави реклами в Threads, докато услугата не се доближи до 1 млрд. потребители – постижение, което остана само мечта за Twitter.