fallback

Мъск представи новото лого на Twitter с буквата "Х"

Профилите на Мъск и на главния изпълнителен директор Линда Якарино са с логото „Х“, макар че синьото птиче на Twitter все още се вижда на места в платформата

14:54 | 24.07.23 г. 4

Предприемачът Илон Мъск и главният изпълнителен директор на Twitter Линда Якарино представиха новото лого на социалната медия в понеделник, включващо огромна бяла буква „Х“ на черен фон, което ще замести познатия символ на синьо птиче, съобщава Ройтерс.

„Х е тук! Да го направим“, написа в Twitter Якарино, която публикува и снимка на логото, прожектирано върху офисите на компанията в Сан Франциско.

Както профилът на Якарино, така и този на Мъск са с логото „Х“, макар че синьото птиче на Twitter все още се вижда на места в платформата.

X is here! Let’s do this. pic.twitter.com/1VqEPlLchj

— Linda Yaccarino (@lindayacc) July 24, 2023

Хаштагът #GoodbyeTwitter, свързан със старото лого, е сред най-популярните в платформата в момента, като някои потребители критикуват новото.

Мъск каза в публикация в неделя, че иска да смени логото на Twitter и пусна анкета сред милионите си последователи дали би им харесало цветовата схема на сайта да премине от синьо в черно.

Той публикува снимка на стилизирана буква „Х“ на черен фон с космическа тематика. Той също така нарече логото временно и написа в социалната мрежа, че „скоро ще се сбогуваме с марката Twitter и постепенно с всички птици“.

В отговор на въпрос как ще се казват вече туитовете (т.е. съобщенията в Twitter), Мъск отговори с „x’s” – “ексове“.

Оригиналното лого на Twitter е създадено през 2012 г. от екип от трима души. „Логото бе създадено, за да бъде простичко, балансирано и четливо в много малки размер, почти като малка буква „е“, написа в Twitter Мартин Грасър, един от дизайнерите.

Март Роудс, ръководител на стратегиите в творческата агенция House 337, казва за Ройтерс, че промените в бранд, който е толкова установен в популярната култура, носят риск.

„Само няколко бранда са се превърнали в нарицателни или се възприемат като световни новинарски платформи толкова често, колкото Twitter”, казва той.

„Всичко, което направи за хората по-трудно да откриват или да искат да отворят приложението от претрупаните екрани на телефоните си, рискова да засегне употребата“, добавя той.

Едно приложение за всичко

Седмици преди да завърши придобиването на Twitter миналата година, Мъск каза, че закупуването на компанията ще ускори амбицията му да създаде „приложение за всичко“, наречено „X“, в рамките на три до пет години.

Мъск купи x.com обратно от PayPal през 2017 г., като каза, че то носи "сантиментална стойност". Мъск беше съосновател на x.com като онлайн банка през 1999 г., която по-късно се трансформира в PayPal.

Въпреки че официалната страница на Twitter в платформата е преименувана на "X", домейнът x.com не е активен.

„X е бъдещото състояние на неограничена интерактивност – съсредоточена в аудио, видео, съобщения, плащания/банкиране – създавайки глобален пазар за идеи, стоки, услуги и възможности“, написа в социалната медия Якарино в неделя.

Якарино, която е бивш ръководител на рекламата в NBCUniversal и която зае поста на главен изпълнителен директор на Twitter на 5 юни, пое позицията в момент, когато платформата за социални медии се опитва да обърне спада в приходите от реклама.

След придобиването на Twitter компанията се сблъска с бурни времена на съкращения, рязък спад на рекламодателите и бързия възход на Threads, отговора на Meta на Twitter.

„Последните няколко месеца бяха бурни за Twitter и не мисля, че нова марка ще реши всичко“, казва Дрю Бенви, главен изпълнителен директор на консултантската компания за социални медии Battenhall.

„Тук става въпрос не толкова за преоткриване на Twitter, а за изграждане на марка около империята на Илон Мъск, включително SpaceX, където брандирането „X“ наистина се свързва малко по-тясно“, добавя той.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 15:00 | 24.07.23 г.
fallback
Още от Социални мрежи виж още