fallback

Instagram е свързвал огромна мрежа от педофили 

Алгоритмите на социалната мрежа за насърчаване на общности са насочвали потребителите към съдържание, свързано с детски секс

16:29 | 08.06.23 г.
Автор - снимка
Създател

Instagram, популярната социална мрежа за споделяне на снимки, собственост на Meta, е помагала за свързването и популяризирането на огромна мрежа от профили, открито посветени на поръчването и закупуването на съдържание с непълнолетни сексуални партньори. Това показват разследвания на The Wall Street Journal и изследователи от Stanford University и University of Massachusetts Amherst. 

Педофилите отдавна използват интернет, но за разлика от форумите и услугите за прехвърляне на файлове, които обслужват хора с интерес към незаконно съдържание, Instagram не е просто домакин на тези дейности. Неговите алгоритми ги насърчават. Instagram свързва педофилите и ги насочва към продавачите на съдържание чрез системи за препоръки, които отлично свързват тези, които споделят нишови интереси, установяват медията и академичните изследователи.

Макар и да са извън полезрението на повечето потребители на платформата, сексуализираните акаунти в Instagram нагло демонстрират интересите си. Изследователите установяват, че Instagram дава възможност на хората да търсят откровени хаштагове като #pedowhore и #preteensex и ги свързва с акаунти, които използват тези термини, за да рекламират материали с детски сексуален характер за продажба. Такива акаунти често твърдят, че се управляват от самите деца, и използват откровено сексуални обръщения, включващи фрази като „малка уличница за теб".

Акаунтите в Instagram, предлагащи продажба на незаконни сексуални материали, обикновено не ги публикуват открито, а вместо това публикуват „менюта" със съдържание. В някои от профилите дори ви приканват да си „поръчате" конкретни действия. Включени са цени за видеоклипове на деца, които се самонараняват, и снимки на непълнолетни, които извършват сексуални действие с животни. Ако заплатите подходяща цена, децата са на разположение и за срещи на живо. 

Популяризирането и разпространяването на сексуално съдържание с малолетни и непълнолетни нарушава правилата на Meta, както и законодателствата на редица страни.

Учените са използвали хаштагове, свързани със секс между непълнолетни, за да открият 405 продавачи на материали, които изследователите наричат „самогенерирани" - или профили, за които се твърди, че са управлявани от самите деца, като някои от тях твърдят, че са на 12 години. Според данните, събрани чрез софтуера за картографиране на мрежи Maltego, 112 от тези акаунти на продавачи са имали общо 22 хил. уникални последователи.

Създателите и купувачите на сексуално съдържание за непълнолетни са само част от по-голяма екосистема, посветена на сексуализирано съдържание за деца. Други акаунти в педофилската общност в Instagram събират пропедофилски мемета или обсъждат достъпа си до деца. Настоящи и бивши служители на Meta, които са работили по инициативи за детска безопасност в Instagram, изчисляват, че броят на профилите, които съществуват предимно за да следят такова съдържание, е стотици хиляди, ако не и милиони.

Говорител на Meta казва, че компанията активно се стреми да премахва такива потребители, като само през януари е премахнала 490 хил. акаунта за нарушаване на политиките за безопасност на децата. 

„Instagram е трамплин към местата в интернет, където има по-открити сексуални посегателства над деца", казва Брайън Ливайн, директор на UMass Rescue Lab, която изследва онлайн престъпленията спрямо деца и изгражда инструменти за борба с тях. Ливайн е автор на доклад от 2022 г. за Националния институт по правосъдие, изследователското звено на Министерството на правосъдието, относно експлоатацията на деца в интернет.

Instagram, който има повече от 1,3 млрд. потребители, е особено популярен сред тийнейджърите. Изследователите от Станфорд откриват някои подобни сексуално експлоатиращи дейности в други, по-малки социални платформи, но казват, че са установили, че проблемът в Instagram е особено сериозен. „Изглежда, че най-важната платформа за тези мрежи от купувачи и продавачи е Instagram", пишат те в доклад, чието публикуване е предвидено по-късно на 7 юни.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 16:47 | 08.06.23 г.
fallback
Още от Социални мрежи виж още