Twitter загуби втори висш ръководител, отговарящ за въпросите на съдържанието и безопасността в момент, в който платформата, собственост на Илон Мъск, се бори с противоречия относно модерирането на съдържанието и с предпазливостта на рекламодателите, пише The Wall Street Journal, като се позовава на запознати източници.
Ей Джей Браун, ръководител на отдел „Безопасност на брандовете и качество на рекламите" в Twitter, е решил да напусне компанията. Той е бил високопоставен ръководител, който е работил по това да увери рекламодателите, че Twitter е безопасно място за техните реклами.
Напускането на Браун се случва ден след тръгването в четвъртък на Ела Ъруин, ръководител на отдела за доверие и безопасност на Twitter и пряк ръководител на Браун, която отговаряше за решенията за модериране на съдържанието, съобщи The Wall Street Journal. Ъруин, която се присъедини към Twitter през юни 2022 г., пое поста през ноември, когато предишният ръководител на отдела Йоел Рот подаде оставка. Тя ръководеше модерирането на съдържанието.
Според Ъруин и други запознати напускането им се дължи отчасти на спора относно работата на Twitter с филм, посветен на проблемите на половете. Това е най-новата илюстрация на това как въпросите за контрола върху съдържанието продължават да вълнуват платформата, откакто Мъск я пое, обещавайки да я превърне в убежище за свободното слово.
След като през миналата година Мъск придоби платформата за 44 млрд. долара, Twitter претърпя отлив на рекламодатели. Много компании преустановиха разходите си за реклама в мрежата поради опасения, че рекламите им ще се появят в близост до реч на омразата, дезинформация или друго спорно съдържание.
Напускането на Браун оставя голяма дупка, която Линда Якарино, бъдещият главен изпълнителен директор на Twitter, трябва да запълни. Якарино, бивш ръководител на рекламните продажби на NBCUniversal, заяви, че в днешно време безопасността на марките е приоритет за рекламодателите във всички цифрови платформи.
Рекламите осигуряват по-голямата част от приходите на Twitter. През 2021 г., годината преди Мъск да стане собственик на Twitter, рекламата представляваше почти 90% от приходите на компанията.
През май Мъск заяви на срещата на върха на Съвета на главните изпълнителни директори на The Wall Street Journal, че Twitter не е съвсем печеливш, но скоро може да има положителен паричен поток.
Напускането на Ъруин бе обявено в същия ден, в който Мъск заяви, че служителите на Twitter са допуснали грешка при обработката на публикациите на "Какво е жена?" - документален филм, пуснат от медийната компания Daily Wire, за който в рекламните му материали се казва, че „поставя под въпрос логиката зад движението за джендър идеология, което се е прицелило в жените и децата".
Джереми Боринг, съосновател и съизпълнителен директор на Daily Wire, заяви в серия от туитове в четвъртък, че Twitter се е опитал да потисне филма, като е твърдял, че съдържанието нарушава политиката на Twitter срещу неправилното определяне на пола.
„Това беше грешка на много хора в Twitter", написа в отговор Мъск в Twitter. Той също така написа в петък, че „единственото ограничение е, че няма да бъде поставено до реклама".
В отделна публикация Мъск изглежда намекна, че има връзка между обработката на филма и напускането на служители.
Запитана за този туит от петък, Ъруин заяви в интервю, че напускането ѝ наистина е свързано с публичната критика на Мъск ден по-рано. „Илон е прав, че оставката ми беше отчасти свързана с неговия туит за Daily Wire", каза Ъруин.
Според запознати напускането на Браун е било свързано и с разглеждането на филма „Какво е жена?".
Преди години Twitter уточни, че политиките му забраняват целенасочено погрешно определяне на пола на транссексуални лица. Неотдавна Twitter премахна фразата в своята политика, която се отнасяше конкретно до неправилното определяне на пола, което предизвика безпокойство сред ЛГБТ защитниците.
Twitter отдавна се сблъсква с критики относно решенията си за това какво съдържание да допуска в платформата. Ограниченията, които предишното ръководство налагаше върху публикации, които смяташе за реч на омразата, тормоз или други неприемливи материали, се случваха отчасти заради натиска от страна на рекламодателите, които не искаха техните марки да се свързват с противоречия или злоупотреби.