Американският технологичен гигант Snap се насочва към най-големия спад на цената на акциите си в рамките на деня от повече от шест месеца, след като отчете понижение на тримесечните приходи след големите промени в рекламните инструменти, пише Bloomberg.
Компанията, която стои зад приложението Snapchat, заяви, че приходите ѝ са спаднали със 7 на сто през първото тримесечие до 988,6 млн. долара. Това се оказа под средната прогноза на анализаторите за 1 млрд. долара, сочат данни на Bloomberg.
„Продължаващите смущения в търсенето“ на реклама, причинени от икономическия натиск и промените в продуктите на Snap, се очаква да продължат и през настоящото тримесечие, се казва в писмо до инвеститорите. Прогнозата за приходите за второто тримесечие е за 1,04 млрд. долара, което се оказа под средната прогноза на анализаторите за 1,1 млрд. долара.
„Очакваме, че ще е нужно време някои от нашите рекламодатели да се възстановят напълно и нашите модели да се настроят по-добре към новите си цели“, обяви компанията.
Цената на акциите на Snap се понижи с 20% преди началото на борсовия ден в петък, след като преди това приключи борсовата сесия на ниво от 10,50 долара. Ако спадът се задържи, след като пазарът в Ню Йорк бъде отворен, това ще е най-големият спад на компанията в рамките на деня от 21 октомври насам. От началото на годината стойността на книжата на Snap е нараснала със 17%.
Компанията отчете 329 млн. долара нетна загуба, докато очакванията на анализаторите бяха за 360 млн. долара загуба.
Snapchat е достигнала 383 млн. дневни потребители през първото тримесечие, в съответствие с прогнозите. Времето, което хората прекарват, гледайки съдържание в Snap, се е увеличило, като до голяма степен това се дължи на списъка с кратки клипове, наречен Spotlight. И все пак средните приходи от потребител са се понижили до 2,58 долара спрямо 3,20 долара година по-рано. Те са засегнати от по-малките разходи на компаниите за дигитална реклама.
Тъй като основният бизнес с реклама е под натиск, Snap свива разходите си и търси нови източници на приходи. Сега компанията има повече от 3 млн. потребители, които плащат за абонаментната ѝ услуга Snapchat+. Междувременно през последното тримесечие компанията пусна технология за добавена реалност, която продава на търговците на дребно, за да помага на купувачите да пробват дрехи виртуално.