fallback

TikTok вече има над 5000 служители в Европа

Социалната мрежа планира нови центрове за данни на Стария континент

11:58 | 17.02.23 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Противно на тенденцията за съкращаване на редица работни места в технологичните гиганти, социалната мрежа TikTok вече има над 5000 служители в Европа. Данните са разкрити в имейл, цитиран от Bloomberg.

Това е значително повече от общо 209-те служители, които имаше през 2019 г. по данни от документи, изпратени до регулаторите тогава от TikTok Information Technologies UK, която управлява TikTok за потребителите във Великобритания, Европейскотоикономическо пространство и Швейцария.

TikTok наема бързо кадри в Европа. Графика: Bloomberg L.P.

TikTok, която е собственост на китайската ByteDance, е в напреднал етап от планирането на втори център за данни в Ирландия. Тя води преговори за отварянето на трети на Стария континент, „в съответствие с растежа на нашата общност“, която сега достига над 150 млн. месечни потребители в Европа.

Старши директор на компанията също е заявил, че тя планира да отвори още два центъра за данни в Европа, предаде Ройтерс. Този ход цели да успокои притесненията за сигурността на потребителските данни и да успокои регулаторния натиск върху ByteDance.

TikTok се опитва да увери правителства и регулатори, че личната информация на хората не може да бъде достъпвана, а съдържанието в платформата не може да бъде манипулирано от Комунистическата партия в Пекин или от някой друг, който е под нейно влияние, допълва Ройтерс.

„В напреднал етап сме от завършване на план за втори център за данни в Ирландия с външен доставчик на услуги, в допълнение към мястото, което обявихме миналата година“, коментира генералният мениджър на TikTok за операциите ѝ в Европа Рич Уотъруърт. „Освен това водим преговори за създаването на трети център за данни в Европа, за да допълним още нашите планирани операции в Ирландия. Данните на европейските потребители на TikTok ще започнат да се прехвърлят тази година, като това ще продължи и през 2024 г.“

Компанията запази ангажимента, заявен миналата година, да намали достъпа на служителите си до данните на европейските потребители, да минимизира потоците от данни извън Европа и да съхранява информацията за европейците на местно ниво, пише Bloomberg.

Днес компанията отчете, че е имала средно 125 млн. месечно активни потребители в ЕС между август 2022 г. и януари 2023 г. Публикуването на тази информация е заложено в правилата на блока за онлайн съдържанието, известни като Закон за цифровите услуги (DSA).

Съгласно него компаниите с по над 45 млн. потребители имат много големи онлайн платформи и е нужно да извършват управление на риска, както и да имат външен и независим одит, да споделят фанни с властите и изследователите и да имат кодекс на поведение.

Европейската комисия даде на онлайн платформите и търсачките срок до 17 февруари да публикуват броя на месечно активните си потребители. Много големите онлайн платформи пък имат четири месеца, за да изпълнят заложеното в закона, или рискуват да бъдат глобени.

Във вторник Twitter каза, че има средно 100,9 млн. месечни потребители в ЕС, на база на данни за последните 45 дни.

Alphabet каза, че средно на месец 278,6 млн. души ползват Google Maps, 274,6 млн. – Google Play, 332 млн. – Google Search, 74,9 млн. – Shopping, както и 401,7 млн. ползват YouTube.

По-рано тази седмица Meta Platforms каза, че е имала средно 225 млн. месечно активни потребители във Facebook в ЕС и около 250 млн. в Instagram за последните шест месеца на 2022 г.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 11:58 | 17.02.23 г.
fallback
Още от Социални мрежи виж още