Разходите за реклама в Twitter са се сринали със 71% през декември, сочат данни от компания за проучване на рекламния пазар. Това се е случило, след като големи рекламодатели свиха бюджетите си за реклама в социалната мрежа след придобиването на гиганта от Илон Мъск, предава Ройтерс.
Данните от Standard Media Index (SMI) са публикувани в момент, в който Twitter се опитва да се справи с отлива на рекламодатели. Компанията обяви няколко инициативи, с които се опитва да ги спечели обратно, предлагайки безплатни реклами, вдигайки забраната за политическа реклама и давайки на фирмите по-голям контрол върху позиционирането на рекламите им.
Според данните на SMI рекламните разходи в Twitter са спаднали с 55% през ноември в сравнение с година по-рано, въпреки че тези месеци традиционно са време на по-високи разходи за реклама, тъй като компаниите промотират продуктите си в предпразничния сезон.
Twitter не е отговорила веднага на запитването на Ройтерс за коментар.
Повечето компании са спрели да харчат в Twitter през ноември, твърди друга компания за проучвания, наречена Pathmatics. Това е същият месец, в който Мъск възстанови спрени акаунти и пусна платеното верифициране на акаунти, което доведе до фалшифицирането на профили на компании.
14 от 30-те топ рекламодатели в Twitter са спрели изцяло рекламата си в платформата, след като Мъск пое контрола над нея на 27 октомври, посочва Pathmatics.
На събитие през ноември Мъск коментира проблема и заяви, че разбира, ако рекламодателите „искат да си помислят“.
Горе-долу по същото време Мъск обвини активистки групи, че оказват натиск върху рекламодатели да оттеглят рекламите си от социалната мрежа. Рекламните приходи съставляват около 90% от общите приходи на Twitter.
Приходите на Twitter за четвъртото тримесечие са намалели с около 35% на годишна база заради спада при рекламата, писа The Information, позовавайки се на информация от представител на висшия мениджмънт на Twitter, разкрита на среща на екипа миналата седмица.