Salesforce Inc. съобщи, че Стюарт Бътърфийлд, главен изпълнителен директор и съосновател на приложението за съобщения Slack Technologies, планира да напусне компанията през следващия месец, пише The Wall Street Journal.
Новината за напускането на Бътърфийлд се появява, след като през миналата седмица Salesforce съобщи, че съизпълнителният директор Брет Тейлър ще напусне компанията през януари, оставяйки председателя Марк Беньоф единствен главен изпълнителен директор на компанията, на която е съосновател. Тейлър е признат за архитект на сделката на Salesforce през 2020 г. за закупуване на Slack за 27,7 млрд. долара - най-голямото придобиване на Salesforce досега.
Бътърфийлд ще бъде наследен на поста от Лидиана Джоунс, настоящ изпълнителен директор на Salesforce Cloud като следващ главен изпълнителен директор на Slack, заяви говорителка. По-рано Insider съобщи за плановете на Бътърфийлд да напусне.
Във вътрешнофирмено съобщение, прегледано от The Wall Street Journal, Бътърфийлд съобщава на служителите на Salesforce, че главният продуктов директор на Slack и друг изпълнителен директор, старши вицепрезидент по маркетинговите комуникации и бранда, също напускат, въпреки че той определя момента на решението им като случайно. Той също така заяви, че тези стъпки не са свързани с напускането на Тейлър.
Бътърфийлд заяви, че оставя компанията в добро състояние.
„Това не означава, че няма да има предизвикателства пред нея", каза той. „Намираме се във време с необичайно голяма икономическа несигурност и няма съмнение, че това прави нещата по-трудни“.
Придобиването на Slack, което е почти два пъти по-голямо от следващото най-голямо придобиване на Salesforce, бележи усилията на концерна да излезе извън рамките на основния си продукт, който помага на компаниите да управляват взаимоотношенията си с клиентите, и да предостави софтуерни инструменти, от които фирмите се нуждаят за голяма част от ежедневните си операции.
Сделката беше и залог, че поне някои от промените на работното място, направени през последните три години, ще надживеят пандемията. „Наистина виждаме, че светът се е променил из основи", каза Тейлър, тогава главен оперативен директор на Salesforce, за сделката през 2020 г.
Salesforce и други компании за бизнес софтуер посочиха в неотдавнашните си коментари, придружаващи тримесечните си отчети, че клиентите са по-предпазливи с разходите си в отговор на трудната икономическа среда, което допълва списъка с опасения на технологичната индустрия.
Salesforce, Okta Inc., CrowdStrike Holdings Inc. и други твърдят, че на клиентите им е нужно повече време за подписване на сделки и забавят плановете си за наемане на служители, тъй като се опитват да защитят финансовите си резултати. Тази тенденция помрачи перспективите на много от представителите на някога процъфтяващия сектор на бизнес софтуера, който години наред се радваше на голямо търсене, докато клиентите им се стремяха да използват продуктите, за да намалят разходите и да поддържат бизнеса си по време на пандемията.
С отчета си от миналата седмица Salesforce не успя да отговори на очакванията на анализаторите за приходите от продажби, които са мярка за действително извършените сделки през периода, с около 8%.
Акциите на Salesforce се обезцениха с повече от 7% до 133,93 долара до затварянето на пазара в понеделник, докато технологичният индекс Nasdaq Composite се понижи с близо 2%. Тази година акциите на Salesforce са загубили 47,3% от стойността си.