Главният изпълнителен директор на Twitter Илон Мъск заяви, че новите регистрации в социалната мрежа са на „исторически връх“, докато той се бори с масовото оттегляне на рекламодатели и потребители, които се насочват към други платформи заради притеснения, свързани с процеса по верификация и речта на омразата, предава Ройтерс.
Регистрациите са достигнали над 2 млн. на ден в последните седем дни, сочат данни към 16 ноември. Това е с 66% повече спрямо същата седмица на 2021 г., съобщи Мъск в Twitter късно в събота.
Освен това той посочи, че минутите, които прекарва средно един активен потребител в Twitter, са рекордни - общият брой активни минути на ден достига близо 8 млрд. в последните седем дни към 15 ноември, или с 30% повече спрямо същата седмица на миналата година.
Към 13 ноември импресиите на речта на омразата са намалели спрямо октомври 2021 г.
Отчетените профили, представящи се за други в платформата, са скочили по-рано този месец, преди пускането на услугата Twitter Blue, твърди Мъск.
Мъск, който освен производителя на електромобили Tesla управлява и компанията за ракети SpaceX, стартъпа за мозъчни чипове Neuralink и компанията за изграждане на тунели Boring Company, е казвал, че придобиването на Twitter ще ускори изпълнението на амбицията му да създаде „приложение за всичко“, наречено X.
Концепцията на Мъск за „Twitter 2.0 The Everything App” предполага функции като изпращането на криптирани директни съобщения, дълги туитове и плащания, разкрива новата му публикация.
В друг туит, този път от неделя, Мъск казва, че вижда „пътя към това Twitter да надхвърли 1 млрд. месечни потребители в следващите 12 до 18 месеца“.
Рекламодатели в Twitter, включително големи компании като General Motors, Mondelez International и Volkswagen спряха да се рекламират в платформата, докато се ориентират за посоката, в която я води новият ѝ лидер.
Мъск е казвал, че Twitter преживява „огромен спад на приходите“ заради отдръпването на рекламодателите, като обвини група от организации, защитаващи гражданските права, че оказва натиск върху най-големите рекламодатели в платформата да предприемат действия, ако той не се погрижи за модерацията на съдържанието.
Междувременно стотици служители са напуснали изпълнената с проблеми компания, след като Мъск им постави ултиматум, да преминат в „хардкор“ режим на работа или да напуснат.
В началото на ноември компанията съкрати половината от работната си сила.