Лидерите на големи групи за граждански права отричат обвиненията, отправени от Илон Мъск, който казва, че са нарушили споразумение с него, като са насърчили компаниите да спрат рекламите в Twitter, пише CNBC.
Вчера Мъск туитна, че „голяма коалиция от политически/социални активистки групи се съгласи да не се опитва да убие Twitter, като ни лиши от приходи от реклама, ако се съглася с това условие. Нарушиха сделката“.
Условието е било да се създаде съвет за модерация на съдържанието.
Милиардерът не разкрива подробности за споразумението. Той отговаряше на един от своите последователи, който обвини новия собственик на Twitter в лъжа, когато през октомври обеща, че ще сформира въпросния съвет за модериране на съдържание и че „няма да се вземат важни решения за съдържанието или възстановяването на акаунти, преди този съвет да се събере“.
През уикенда, след провеждане на неофициална анкета в Twitter, Мъск и платформата възстановиха акаунта на предходния американски президент Доналд Тръмп, който беше блокиран при предишния мениджмънт след бунта в Капитолия в САЩ на 6 януари.
През 2021 г. ръководството на Twitter се опасяваше, че присъствието на Тръмп в социалната мрежа може да доведе до по-нататъшно насилие, тъй като той невярно продължаваше да твърди, че изборите през 2020 г. са му били откраднати.
По-рано този месец множество групи за граждански права призоваха рекламодателите да спрат рекламите си в Twitter след увеличаване на речта на омразата в сайта и след като компанията уволни хиляди служители – ход, който групите се опасяват, че ще попречи на способността на платформата да модерира насаждащото омраза и друго проблемно съдържание.
В отговор на твърденията на Мъск Дерик Джонсън, главният изпълнителен директор на Националната асоциация за развитие на цветнокожите, посочва, че групите за граждански права „никога не биха сключили подобна сделка“ и че „демокрацията винаги е на първо място“.
„Решенията, които взимат в Twitter, са опасни и е наш дълг, както е от основаването ни, да говорим открито срещу заплахите за нашата демокрация“, коментира Джонсън.
В изявление пред CNBC Алсиансът на хомосексуалистите и лесбийките срещу клеветата и Free Press повториха думите на Джонсън, казвайки, че „нямат такава сделка“ с Мъск.
„Мъск губи рекламодатели, защото действа безотговорно, съкращавайки екипите за модериране на съдържание, които помагат за безопасността на марките, и засягайки самите екипи по продажбите, отговорни за поддържане на взаимоотношенията с рекламодателите“, гласи изявлението на Free Press. „Основният човек, отговорен за отдръпването на рекламодателите от Twitter, е Илон Мъск“.
Ейбрахам Купър, асоцииран декан и директор на глобалната програма за социални действия в Simon Wiesenthal Center, коментира, че смята туита на Мъск за „неясен“. SWC, заедно със 180 други неправителствени организации, изпратиха писмо до Мъск миналата седмица, в което призовават Twitter да приеме определението на Международния алианс за възпоменание на Холокоста за антисемитизъм, за да „намалят маркетинговите възможности на антисемитите в социалната мрежа“.
Купър твърди, че писмото „не е заплаха“, а групите „не заплашват с бойкот“ на Twitter.
Според вътрешна комуникация на Twitter, разгледана от CNBC, агенциите и брандовете, които са паузирали рекламата си в социалната мрежа, след като Мъск пое собствеността, сега очакват промените в мениджмънта на компанията, особено в екипите, отговарящи за сигурността на марките. Освен това искат отговори на въпроси как верификацията Twitter Blue ще работи в бъдеще и как Twitter планира да предотврати възможността някой друг да се представя за даден бранд.
Притесненията на рекламодателите не се ограничават до проблемите, повдигнати от лидерите на организациите за граждански права. Те искат и уверения, че Twitter ще бъде защитена от хакери, след като толкова много служители се оттеглят или са уволнени. Освен това настояват за повече комуникация с ръководството относно промените в продукта на компанията.