fallback

Зукърбърг: Бизнес чатовете в WhatsApp ще тласнат нагоре приходите по-рано от метавселената

Meta е изправена пред все повече критики заради огромните си разходи за проекти с виртуална реалност

10:48 | 18.11.22 г.

Главният изпълнителен директор на Meta Platforms Марк Зукърбърг е казал на служителите на компанията, че WhatsApp и Messenger ще стоят зад следващата вълна на растеж на приходите от продажби, споделят източници на информационната агенция Ройтерс. С това изказване той се опитва да успокои притесненията за финансите на Meta след първите ѝ големи съкращения на кадри.

По време на среща на компанията, проведена седмица след като Meta заяви, че ще се раздели с 11 хил. работници, Зукърбърг описва двете чат приложения като такива, които все още са „в много ранна монетизация“ в сравнение с рекламните гиганти Facebook и Instagram, допълват източниците.

„Ние говорим много за наистина дългосрочните възможности като метавселената, но всъщност бизнес чатовете вероятно ще са следващият голям стълб в нашия бизнес, докато работим повече за монетизирането на WhatsApp и Messenger”, казва той.

Meta позволява на някои потребители да говорят и да извършват сделки с търговци през чат приложения, включително добави нова функция в Бразилия тази седмица. 

Компанията не е отговорила веднага на запитванията за коментар.  

Коментарите на Зукърбърг обаче отразяват промяна в тона и акцента, след като той се фокусира значително върху инвестициите в хардуер и софтуер за разширена реалност, след като миналата година обяви дългосрочната амбиция за изграждане на метавселена.

Инвеститорите поставиха под въпрос доколко мъдро е това решение, тъй като основният рекламен бизнес на Meta се сблъска с проблеми тази година и изтри повече от половината от стойността на акциите на компанията.

В коментарите си пред служителите Зукърбърг омаловажи разходите на компанията за Reality Labs – звеното, което отговаря за инвестициите в метавселената.

Хората са най-големият разход на Meta, последвани от капиталовите разходи, по-голямата част от които са отишли за инфраструктура, за да се поддържа пакетът от приложения за социални мрежи, коментира той. Около 20% от бюджета на Meta се насочва към Reality Labs.

Звеното харчи повече от половината от бюджета си за разширена реалност, като продуктите за умни очила ще продължат да се появяват „през следващите няколко години“, както и „наистина страхотни“ очила с добавена реалност, които се очакват по-късно през десетилетието, казва Зукърбърг. „В известен смисъл това е най-предизвикателната работа... но също така мисля, че е най-ценната потенциална част от работата“.

Около 40% от бюджета на Reality Labs е предвиден за виртуална реалност, а около 10% се харчат за футуристични социални платформи като виртуалния свят, който компанията нарича Horizon.

Главният технологичен директор Андрю Босуърт, който управлява Reality Labs, твърди, че очилата с виртуална реалност трябва да са по-полезни от мобилните телефони, за да привлекат потенциални потребители и да отговорят на високата летва за привлекателност.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 10:48 | 18.11.22 г.
fallback
Още от Социални мрежи виж още