Twitter Inc. започва втората си пълна работна седмица под ръководството на Илон Мъск с половината от служителите си, нарастващи загуби и няколко неочаквани промени в плановете си.
В петък компанията за социални медии уволни близо 3700 души, а скоро след това се обърна към десетки служители, които реши, че са уволнени погрешка или са твърде важни за промените, които предприемачът милиардер иска да направи. Въвеждането на друга от ключовите ранни цели на Мъск - добавянето на отметки за проверка на автентичността на членовете на месечната абонаментна услуга - се отлага за сряда, за да се избегне потенциален хаос по време на междинните избори в САЩ, предава Bloomberg.
Резките промени на събитията, описани от хора, запознати със ситуацията, или във вътрешнофирмена бележка на компанията, публикувана в slack, следват признанието на самия Мъск в Twitter, че компанията, която той и негови партньори купиха за 44 млрд. долара, губи по 4 млн. долара на ден.
Twitter съкрати работната си сила, за да намали разходите си след придобиването на Мъск, което приключи в края на октомври. Много служители научиха, че са загубили работата си, след като достъпът им до системите на компанията, като имейл и Slack, внезапно беше спрян. Молбите за завръщане на служителите, за което съобщиха Bloomberg, Insider и Platformer, показват колко бърз и хаотичен е бил процесът.
Говорител на Twitter не отговори на молбата за коментар на Bloomberg.
„Що се отнася до намаляването на персонала на Twitter, за съжаление няма избор, когато компанията губи над 4 млн. долара на ден", написа Мъск в Twitter в петък.
Regarding Twitter’s reduction in force, unfortunately there is no choice when the company is losing over $4M/day.
Everyone exited was offered 3 months of severance, which is 50% more than legally required.
— Elon Musk (@elonmusk) November 4, 2022Според запознати в Twitter остават близо 3700 служители. Мъск настоява тези, които са останали в компанията, да работят бързо за пускането на нови функции, а в някои случаи служителите дори са спали в офиса, за да спазят новите крайни срокове.
Twitter съобщи, че въвежда нови функции в абонаментния си план Twitter Blue, като предлага отметката за верификация за всеки потребител, който плаща месечна такса. Компанията също така заяви, че скоро ще пусне и други функции, включително наполовина по-малко реклами, възможност за публикуване на по-дълги видеоклипове и получаване на приоритетно класиране в отговорите, споменаванията и търсенията.
Според вътрешнофирмено съобщение на компанията, публикувано в Slack, от 9 ноември Twitter ще издава новите сини знаци за проверка на потребителите, които плащат 7,99 долара на месец за услугата. По-рано компанията планираше да пусне функцията за абонамент на 7 ноември, ден преди изборите.
Според един от източниците, помолил да не бъде идентифициран, компанията е получила вътрешна и външна обратна връзка, че процесът на проверка в Twitter Blue може да доведе до злоупотреби. Това е породило опасения, че фалшиви профили на кандидати и други политически дейци могат да бъдат представяни за действителните в платформата в дните преди изборите в САЩ.
Късно в неделя Мъск заяви, че Twitter ще забрани акаунти, които се представят за други хора, след като няколко топ потребители промениха имената и снимките си, за да съответстват те на тези на милиардера. Всяка промяна на името изобщо ще доведе до временна загуба на знака за проверка.