fallback

Ще превърне ли Мъск Twitter в супер кредитна карта?

Подобно развитие ще срещне огромна конкуренция в САЩ от GooglePlay и ApplePay, казва Ален Попович,  маркетинг директор в Connect Me

21:28 | 28.10.22 г.

Сагата с придобиването на социалната мрежа Twitter от Илон Мъск за 44 млрд. долара може и да е приключила със сключването на сделката, но бъдещето на компанията остава в сферата на догадките. Този коментар направи Ален Попович,  маркетинг директор в Connect Me, в ефира на предаването "Бизнес старт" по Bloomberg TV Bulgaria.

Мъск вече уволни ръководния екип на компанията и единственият му коментар за момента е криптичният туит "Птицата е на свобода".

"Една от концепциите, за които Мъск говори, е че купува Twitter, за да помогне на човечеството, но също така вижда Twitter като суперприложение - в Китай имаме WeChat, с което можем да правим абсолютно всичко - да правим резервации, да пазаруваме, един вид кредитна карта. Реално, Тwitter може би отива точно натам - не виждам как спасяваме човечеството, правейки тази социална мрежа кредитна карта... Птицата е свободна от кого, за кой? По-скоро напомня на някакво шоу бизнес послание, отколкото на нещо много конкретно", отбеляза гостът.

По думите му такова развитие ще срещне огромна конкуренция в САЩ от GooglePlay и ApplePay и не е ясно дали ще успее да се наложи в ежедневието.

Мъск от своя страна е казвал, че мрази рекламите, а те съставят около 89% от приходите на Twitter, така че действията на рекламодателите също ще имат значение, особено с оглед сагата с ботовете в мрежата, каза Попович.

Според Попович Тwitter ще трябва да предприеме мерки, за да увеличи новите потребители особено извън САЩ, където вече заема сериозен пазарен дял. А ескцентричността на новия собственик може да помогне в този тласък компанията да стане наистина глобална.

„В тази светлина може да се разглеждат идеите му за връщане на профила на бившия президент на САЩ Доналд Тръмп, който беше блокиран за разпространение на фалшива информация“, посочи събеседникът.

Съвсем очакавано инвеститорите се разочароваха от метавселенета на компанията-майка на Facebook Meta и акциите се сринаха с близо 25% след отчитането на печалбата, коментира още Попович. Метавселенета е пътят, на който компанията е заложила, и вероятно се е подготвила да бъде на загуба от това понне две-три години. В момента тече процес на коригиране на грешките и подобряване на продукта, но лошата графика и аватарите без крака за момента не помагат за задържането на потребители във виртуалните светове, допълни той.

В условията на наближаваща рецесия може да се очакват нови иновационни решения от технолгиите и дигиталния маркетинг, коменитра Попович. "Маркетингът се превръща не толкова в "бърза храна" - търсят се дългосрочни, устойчиви решения."

Целия разговор може да гледате във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 21:28 | 28.10.22 г.
fallback
Още от Социални мрежи виж още