fallback

Акциите на Snap се сринаха с една четвърт след слаб отчет

Компанията отчете най-слабия ръст на приходите си за тримесечие в историята си 

09:37 | 21.10.22 г.
Автор - снимка
Създател

Последните данни за бизнеса на приложението за снимки Snapchat притесниха силно инвеститорите. Цената на акциите спадна с около една четвърт в първоначалната реакция, след като операторът на приложението Snap отчете най-бавния си ръст на приходите и значително по-висока загуба за последното тримесечие. В четвъртък Snap изтъкна „значителни насрещни ветрове" за слабия резултат, включително рекламодатели, които намаляват маркетинговите си бюджети поради опасения за икономиката, предава Bloomberg. 

Приходите на Snap са нараснали с 6% на годишна база до 1,1 млрд. долара (1,1 млрд. евро) през последното тримесечие. През първото тримесечие на тази година темпът на растеж все още беше 38%, а преди това често се срещаха и ускорения на този показател от по 50% или 60%. Тримесечната загуба се е увеличила до 359,5 млн. долара от малко под 72,0 млн. долара година по-рано.

В същото време броят на активните потребители на ден е нараснал от 347 на 363 милиона за три месеца.

Snap посочва, че конкуренцията за разходи за онлайн реклама се е увеличила, имайки предвид утвърждаването на други услуги като Tiktok. Освен това Snapchat все още се затруднява да се справи с мерките на Apple за по-добра защита на личните данни в iPhone. Операторите на приложения трябва изрично да поискат разрешение от потребителите, ако искат да проследяват поведението им в различни приложения. Много потребители отказаха това - и това разруши множество бизнес модели в онлайн рекламата.

Растежът на приходите „продължава да се влияе от редица фактори, които отбелязахме през изминалата година, включително промени в политиката на платформите, макроикономически фактори и засилена конкуренция", заяви Snap в подготвените си предварително коментари за инвеститорите. „Установяваме, че нашите рекламни партньори в много индустрии намаляват маркетинговите си бюджети, особено в условията на неблагоприятни фактори на оперативната среда, инфлационен натиск върху разходите и нарастващи капиталови разходи“. 

Акциите на Snap, които затвориха на цена от 10,79 долара за акция, се сринаха до 7,78 долара в следборсовата търговия. Акциите са загубили 77%  от стойността си тази година.

Приложението Snapchat, което е популярно сред младите хора с изпращането на изчезващи съобщения и обогатяването на видеоклипове със специални ефекти, отчете общо 363 млн. активни потребители дневно през тримесечието, което е с 57 млн. повече в сравнение с предходната година. Това надхвърли прогнозата за 358,7 млн. Въпреки това средният приход от потребител на Snap се е понижил с 11% до 3,11 долара, което не отговаря на средната прогноза на анализаторите за 3,19 долара.

Потребителите на ключов пазар - САЩ, са прекарали с 5% по-малко време в гледане на съдържание, отколкото през същото тримесечие на миналата година. Според компанията американските потребители не гледат толкова много историите, публикувани от приятели. Тази тенденция може да обезпокои рекламодателите.

„Изправени пред икономическия спад, маркетинговите екипи изпитват натиск да докажат възвръщаемостта на инвестициите във всяка отделна позиция от медийните си планове и в резултат на това ще консолидират разходите към по-малко на брой, по-силни канали и партньори", казва пред Bloomberg Келси Чикеринг, анализатор във Forrester. „За съжаление на Snapchat техният дял от бюджетите на рекламодателите вероятно ще се свие още повече, тъй като маркетолозите се пренасочват към най-ефективните и доказани канали“. 

Компанията дава приоритет на усилията, които могат да увеличат приходите. През третото тримесечие Snap увеличи своята новосъздадена абонаментна услуга Snapchat+ до 1,5 млн. потребители, които плащат за ранен достъп до ексклузивни или предварително пуснати функции, съобщи Snap в четвъртък. Производителят на приложения също така инвестира в подобряване на инструментите за измерване на рекламите в своята платформа.

За тримесечието Snap отчете нетна загуба в размер на 360 млн. долара, или 22 цента на акция. Загубата включва разходи за преструктуриране в размер на 155 млн. долара. Управителният съвет също така е одобрил и план за обратно изкупуване на акции от клас А на стойност 500 млн. долара през следващите 12 месеца.

„Snapchat преминава през най-трудния си период досега", казва пред DPA Жасмин Енберг, главен анализатор в Insider Intelligence. „Разочароващите резултати отчасти са резултат от краткосрочни предизвикателства, като например отслабващата икономика. От друга страна обаче данните отразяват и дългосрочното предизвикателство на Snap да бъде по-малък играч на пазара на цифрова реклама - и платформа, която много рекламодатели все още не разбират напълно", казва Енберг. Въпреки че ръстът на потребителите е силен, той идва предимно от страни извън Северна Америка, казва тя. Въпреки това компанията все още генерира „по-голямата част от приходите си" на основния си пазар в САЩ.

Важен предвестник за света на технологиите 

Инвеститорите следят отблизо базираната в Санта Моника, Калифорния, Snap за сигнали за представянето на други зависими от рекламата компании в областта на социалните медии. Следващата седмица Meta Platforms Inc. и Alphabet Inc. ще отчетат своите финансови резултати.

Snap и платформи като Facebook на Meta и Google на Alphabet се конкурират за свиващите се рекламни долари през тази година. Ускоряващта се инфлация оказва натиск върху компаниите и потребителските разходи. Междувременно новите правила на Apple Inc., които изискват всички приложения да получават разрешение от потребителите на смартфони да бъдат проследявани онлайн, затрудняват рекламодателите да измерват и управляват рекламните си кампании.

Акциите на Meta, Alphabet и Pinterest Inc., друг зависим от рекламата сайт, поевтиняха в следборсовата търговия след публикуването на резултатите на Snap.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 10:37 | 21.10.22 г.
fallback
Още от Социални мрежи виж още