Американският технологичен гигант Meta Platforms обяви серия от нови рекламни формати, насочени към създаване на нови потоци от приходи от кратките видеа, както и от чат продуктите за бизнес комуникация, които идентифицира като ключови за растежа ѝ тази година, предава Ройтерс.
В публикация в блога си компанията майка на Facebook и Instagram заяви, че започва тестове на нов формат за видеореклами с възможност за пропускане, които да се ползват в Reels – нейното копие на TikTok видеата, което тя промотира активно.
Друг нов рекламен формат, свързан с Reels, предлага хоризонтално превъртащи се реклами, които могат да показват между две и десет снимки в долната част на кратките видеа.
Описвайки бизнес стратегията на компанията по време на медийно събитие, директори на Meta заявиха, че новите формати могат да привлекат създатели на Reels чрез новите възможности за печелене на пари.
„Нашата цел е да предоставяме инструменти и възможности за монетизация, докато вие продължавате да увеличавате последователите си в нашите платформи“, казва Нада Стират, вицепрезидент на глобалната бизнес група на Meta за Северна и Южна Америка.
Директорите акцентираха и на рекламите, които отварят директни чатове между фирми и техни бъдещи клиенти. По думите на ръководителите Meta вече може да използва изкуствен интелект, за да разбира дали рекламите са насочени към нови клиенти и към тези, които е най-вероятно да направят покупка.
Изкуственият интелект също така може да помогне за избора на реклами, показвани във фийдовете на потребителите в Instagram, казва компанията, цитирайки вътрешно проучване, включващо 400 хил. рекламодатели, което показва, че този подход е довел до повече потребителски покупки, отколкото други реклами във фийдовете.
Meta създава нови места за реклами и в Instagram, включително в секцията „Explore”, която потребителите виждат, когато стартират търсене в приложението.