Новият главен изпълнителен директор на Pinterest Inc. Бил Рейди заяви, че ще наблегне на рентабилността, докато поставя отпечатъка си върху компанията, тъй като отслабеният пазар на цифровата реклама е забавил ръста на продажбите на платформата за социални медии и нейните конкуренти, пише The Wall Street Journal.
„Не съм привърженик на манталитета за растеж на всяка цена", заяви Рейди по време на разговор с анализаторите след представянето на финансовия отчет, като добави, че ще провери внимателно разходите, за да повиши рентабилността през следващата година. „Въпреки че вярвам, че трябва да инвестираме в дългосрочен растеж, също така вярвам, че ограниченията пораждат творчество и могат да доведат до още по-добри резултати на продуктите“.
В понеделник компанията му и лично той получиха тласък от инвеститора активист Elliott Management Corp., който заяви, че сега е най-големият акционер в компанията. Фирмата е придобила дял от над 9% в Pinterest, съобщи The Wall Street Journal миналия месец. Elliott е известен като един от най-твърдите инвеститори активисти на Wall Street, който в миналото е предприемал действия срещу технологични и други компании и е принуждавал към промени, като например продажби или промени в ръководството.
Elliott нарече Рейди „подходящия лидер, който да следи следващата фаза на растеж на Pinterest".
Рейди заяви, че възприема инвестицията на Elliott като „вот на доверие" и че ще работи с фирмата.
Акциите на Pinterest поскъпнаха с повече от 20% в следборсовата търговия след период, в който инвеститорите бяха настроени по-неблагосклонно към компаниите за социални медии.
Компанията от Сан Франциско заяви в понеделник, че приходите са нараснали с 9% до 666 млн. долара за тримесечието, което приключи през юни, в съответствие с очакванията на анализаторите, анкетирани от FactSet. Въпреки че през последните години Pinterest работи за навлизане в електронната търговия, всички нейни приходи все още идват от цифровата реклама.
Pinterest се присъединява към разширяващите се редици на технологичните компании, които се опитват да запазят по-строг контрол върху някои разходи и са се насочили към значително забавяне на темпа на наемане на служители, заяви в интервю финансовият директор Тод Моргенфелд. Microsoft Corp., компанията майка на Facebook Meta Platforms Inc. и Twitter Inc. са сред тези, които предприеха подобни действия през последните седмици. В понеделник компанията публикува приглушена прогноза за продажбите, предвиждайки средноголям едноцифрен ръст на приходите за текущото тримесечие, отчасти, както каза Моргенфелд, тъй като очаква забавяне през следващите седмици. Wall Street обаче прогнозираше ръст от над 10%. Прогнозата за продажбите, според компанията, отчасти отразява по-трудната валутна среда поради силния долар.
През миналата седмица компанията майка на Google Alphabet Inc. отчете най-бавния тримесечен ръст на продажбите си от две години насам. На следващия ден Meta обяви първия си спад на приходите. И двете компании обвиниха сътресенията на пазара на цифровата реклама като основен фактор за по-слабите си резултати.
Pinterest управлява безплатна платформа за споделяне на изображения, които вдъхновяват проекти като планиране на сватби, извършване на ремонти в дома и създаване на рецепти. Компанията се затруднява да възстанови бързия растеж, който отбеляза по време на пандемията, сега когато хората прекарват повече време офлайн.
„Макроикономическата среда създаде значителна несигурност за нашите партньори рекламодатели", заяви Рейди в писмо до акционерите на Pinterest, след като компанията отчете нетна загуба от 43 млн. долара, или 7 цента на акция, в сравнение с печалба от 69 млн. долара, или 10 цента на акция, през предходната година.
В неотдавнашна бележка до инвеститорите анализатори от Benchmark заявиха, че Pinterest е изправена пред ожесточена конкуренция от страна на по-традиционни социално-медийни платформи като TikTok и Instagram и че не е успяла да надхвърли мащаба на своята нишова потребителска база от жени.
Pinterest съобщи, че през второто тримесечие е имала 433 млн. активни месечни потребители, което е малко над очакванията на Wall Street. Цифрата е приблизително същата като през първото тримесечие и е с 5% по-ниска в сравнение с предходната година. Компанията заяви, че броят на потребителите ѝ е пострадал отчасти поради това, че в края на миналата година Google промени алгоритъма си за търсене и тъй като хората скъсват с някои от своите пандемични онлайн навици. Pinterest заяви също така, че среща силна конкуренция от страна на платформите, фокусирани върху видео съдържание.