fallback

Meta залага все по-смело на NFT плановете си

Компанията смята, че може да монетизира добре незаменяемите токени като част от плановете си за метавселената

14:50 | 06.07.22 г.

Meta Platforms засилва плановете си да предложи достъп до дигитални колекционерски обекти за своите 3 млрд. потребители въпреки срива на цените на криптоактивите. Това се случва докато социалната мрежа се опитва да съживи растежа си, пише Financial Times.

В първото си интервю като ръководител финтех в Meta Стефан Касриел казва, че компанията „по никакъв начин“ няма да коригира плановете си, свързани с т.нар. незаменяеми токени (NFT).

Усилята са от съществено значение за целта на компанията да изгражди и монетизира изпълнен с аватари свят, известен като метавселена, в следващото десетилетие. Но те контрастират на предпазливостта, която Google и Apple показват към криптоактивите.

„Възможността, която Meta вижда, е стотици милиони или милиарди хора, които използват нашите приложения днес, да могат да притежават незаменяеми токени, а за милиони автори по света, които потенциално могат да създават виртуални и дигитални стоки, да ги продават през нашите платформи“, коментира Касриел пред Financial Times.

Компанията на Марк Зукърбърг отдавна е по-оптимистично настроена към дигиталните активи от други гиганти от Силициевата долина, като иска да ги използва, за да повиши привлекателността си сред тинейджърите и младите хора, докато се бори с китайската TikTok за потребители.

NFT-тата използват блокчейн технология, за да удостоверяват автентичността и собствеността върху дигитално изкуство и стоки.

Залогът на Meta в тази област е насочен към привличане на създатели и инфлуенсъри в приложенията Facebook и Instagram, като им предлага начини да монетизират своето изкуство или услуги с надеждата, че след това феновете им ще се стичат към въпросните платформи, коментира Касриел.

TikTok подчерта потенциала на инфлуенсърите, създавайки си армия от популярни хора, които помогнаха на групата да увеличи потребителската си база по-бързо от Meta, чийто базиран на рекламите бизнес модел за 118 млрд. долара в момента е застрашен.

След обявяването на тримесечните финансови резултати през февруари цената на акциите на Meta намаля с 25%, защото компанията обвини „засилващата се конкуренция“ от TikTok за спада на броя на потребителите си и на печалбата.

Въпреки че Meta не планира да таксува потребителите за създаване на NFT, те могат да бъдат монетизирани през „такси и/или реклами“ в бъдеще, сочат вътрешни документи на компанията, разгледани по-рано тази година от FT.

В по-дългосрочен план Meta се надява, че NFT бизнесът ще се превърне в двигател на визията ѝ за метавселената. Компанията прогнозира, че този виртуален свят може да ѝ генерира 3 трлн. долара в следващите 10 години. Идеята на компанията е, че хората ще използват незаменяеми токени, за да създават дигитални стоки за своите аватари и да ги продават един на друг.

Стойността на NFT спадна в съответствие с по-мащабния срив на криптоактивите през последните два месеца.

През май Meta е започнала да тества функция, която ще позволи на потребителите да показват своите NFТ в профилите си в социалните мрежи. През юни компанията обяви, че разширява тестовете до повече създатели на съдържание.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 22:58 | 13.09.22 г.
fallback
Още от Социални мрежи виж още