fallback

Facebook и Twitter се съгласиха с новите европейски правила за онлайн публикации

Новият кодекс на ЕС относно дезинформацията има за цел да предотврати появата на реклами заедно с публикации, за които се счита, че са умишлено неверни

09:18 | 17.06.22 г. 1
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Собственик на Facebook Meta Platforms Inc., Twitter Inc. и други платформи за социални медии се съгласиха да спазват по-строгите стандарти на Европейския съюз за контрол на онлайн публикациите, предлагайки предварителен преглед на вида правила, с които големите технологични компании ще се сблъскат съгласно предстоящия закон за цифровото съдържание, пише The Wall Street Journal.

Представеният в четвъртък кодекс на ЕС за дезинформацията заменя по-ранния доброволен набор от насоки за справяне с онлайн съдържание, което според официалните власти е умишлено невярно или подвеждащо. Длъжностните лица заявиха, че възнамеряват да направят части от новия кодекс задължителни за големите платформи съгласно новия закон - Закона за цифровите услуги.

Съгласно новия кодекс, одобрен от редица компании, включително TikTok на ByteDance Ltd. и Google на Alphabet Inc., от платформите за социални медии се очаква да предприемат мерки за предотвратяване на появата на реклами заедно с това, което се определя като умишлено невярна или подвеждаща информация. От платформите ще се очаква също така да предоставят на потребителите повече инструменти за идентифициране на такова съдържание онлайн.

Платформите, които доброволно са се съгласили да спазват новия кодекс, преди елементите му да станат задължителни, ще трябва да представят първия си доклад, в който да обяснят как са го приложили в началото на следващата година.

Новият кодекс е част от по-широките усилия на ЕС за ограничаване на властта на големите технологични компании - от начина, по който обработват данните на потребителите, през отношението към конкурентите, до действията им по отношение на потенциално вредно съдържание.

По-рано през тази година ЕС постигна съгласие по отделен закон, наречен Закон за цифровите пазари (Digital Markets Act), с който се налагат задължения на няколко големи технологични платформи, подкрепени от възможността за налагане на големи глоби.

Цифровото съдържание е област на особено внимание и дебат. Европа се опитва да поеме водеща роля в борбата с потока от фалшива информация по различни теми - от Covid-19 до войната в Украйна, която според политиците може да се разпространява чрез платформите за социални медии.

Но определянето на вредните лъжи и вземането на решение какво да се прави по отношение на тях е трудно. През 2021 г. някои служители на ЕС изразиха загриженост във връзка със спирането на достъпа на тогавашния американски президент Доналд Тръмп до платформи, включително Twitter и Facebook. Длъжностните лица казват, че подобни въпроси са разгледани в новия Закон за цифровите услуги, който изисква от дружествата да разполагат със стабилни механизми за обжалване на премахването на съдържание.

Представители на няколко големи технологични компании заявиха, че приветстват новите стандарти на ЕС. Meta, която управлява и Instagram, заяви, че компанията ще продължи да използва изследвания и технологии за борба с разпространението на невярна информация. Twitter заяви, че продължава да се ангажира с решаването на този проблем, включително чрез новия кодекс на ЕС. Google нарече кодекса важен инструмент в борбата срещу умишлено невярната и подвеждаща информация.

"Глобалната пандемия и войната в Украйна показаха, че хората се нуждаят от точна информация повече от всякога и ние оставаме ангажирани с успешното прилагане на кодекса", заяви говорител на Google.

Представител на TikTok пояснява, че компанията е участвала в изготвянето на новия кодекс и ще продължи да полага усилия за „борба с дезинформацията и насърчаване на автентично онлайн преживяване за нашите общности".

Представители на ЕС заявиха, че кодексът ще бъде свързан с новия Закон за цифровите услуги на блока, за който европейските законодатели и държавите членки се споразумяха по-рано тази година. Законът, който може да влезе в сила за най-големите онлайн платформи още през следващата година, определя нови правила за премахване на незаконно съдържание. Той също така ще изисква от най-големите платформи за социални медии да извършват оценки на риска за съдържание, което според регулаторните органи е потенциално вредно.

Най-големите платформи, определяни като такива с над 45 милиона потребители в ЕС, които многократно нарушават кодекса и не успяват да се справят правилно с рисковете, могат да бъдат глобени с до 6% от глобалните си годишни приходи, след като новият закон влезе в сила.

„Сега имаме много сериозни ангажименти за намаляване на въздействието на дезинформацията онлайн и много по-стабилни инструменти за измерване на начина, по който те се изпълняват в целия ЕС във всички държави и на всички негови езици", заяви Вера Йоурова, заместник-председател на ЕС по въпросите на ценностите и прозрачността.

Една от целите на новия кодекс е да се ограничат финансовите стимули за умишлено разпространение на невярна информация, като се затрудни възможността разпространителите на материали да печелят от свързаните с тях приходи от реклама, твърди ЕК. От дружествата се очаква също така да покажат какво правят за справяне с фалшивите акаунти и да предоставят на потребителите инструменти за разпознаване и докладване на умишлено невярна или подвеждаща информация.

Нова работна група, която включва неправителствени организации и регулаторни органи, ще действа като наблюдател и ще оценява спазването на изискванията от страна на дружествата.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 12:42 | 14.09.22 г.
fallback
Още от Социални мрежи виж още