Популярни социални мрежи се появяват и изчезват бързо, докато разработчиците се опитват да открият следващия голям проект, който ще стане популярен сред потребителите от Поколението Z (родените от 1996 до 2009 г.) Повечето се изпаряват преди да достигнат статута на Instagram или Snapchat. Сред новите играчи, които в момента набират скорост и искат да станат масово използвани, е приложението за споделяне на снимки BeReal, пише CNBC.
Основана през 2020 г., BeReal подканва потребителите да направят и качат по една нередактирана снимка на ден в различни времена от деня. Известията може да се появят в 20 ч. единия ден и в 11:48 ч. на следващия. След това потребителите имат две минути да заснемат и публикуват снимка, преди да бъде отбелязано, че вече е късно.
След споделяне те могат да видят кои от техните приятели са публикували за деня и могат да коментират или реагират с емоджи. Ако кадър бъде качен със закъснение, приложението уведомява за това приятелите на потребителя, но няма други наказания. Услугата ползва и предната, и задната камера, за да даде на потребителите откровена представа какво се случва момента.
„Глупаво е, но имам чувството, че обслужва различна цел от Instagram или Snapchat”, коментира Емили, потребител, който ползва приложението от два месеца. „Имам приятели в услугата, с които не комуникирам редовно, но оценявам малкия прозорец, през който мога да надникна какво правят веднъж дневно, дори и да е да седят пред компютъра или да се разхождат“.
BeReal, която е базирана във Франция, достигна топ 20 в списъка с най-популярните безплатни приложения в App Store на Apple този месец и е на четвърто място сред социалните мрежи в списъка след трите услуги на Facebook.
До този момент BeReal има около 10,7 млн. инсталирания в световен мащаб според Sensor Tower. Рекордният ѝ месец беше април, когато достигна 3,6 млн. сваляния, или със 157% повече спрямо март, обяви фирмата. BeReal има колежанска и университетска програма за посланичество, която вероятно допринася за ръста на броя на потребителите.
Услугата е безплатна и засега няма реклами, така че стратегията за монетизация остава неясна, какъвто често е случаят с новите социални мрежи. И все пак инвеститорите харесват достатъчно това, което виждат, за да инвестират в услугата при оценка от над 600 млн. долара, писа по-рано този месец Business Insider.
Говорител на BeReal е отказал да коментира отвъд споделянето на основни факти за приложението.