fallback

YouTube: Предстои ни работа за ограничаване на дезинформацията

Компанията продължава да работи в Русия, за да доставя независими новини в страната, твърди главният изпълнителен директор Сюзън Войчицки

09:55 | 25.05.22 г. 4
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

YouTube винаги може да подобри работата си за борба с дезинформацията. Това заяви главният изпълнителен директор Сюзън Войчицки по време на изказване в рамките на Световния икономически форум в Давос, като изтъкна напредъка на компанията през последните шест години - дори когато в платформата рязко нараснаха лъжите за пандемията Covid-19 и изборите.

„Винаги ще има стимули за хората да създават дезинформация", заяви цитирана от Bloomberg Войчицки в Давос, където засегна всички въпроси - от войната в Украйна до възгледите си за делото „Роу срещу Уейд". „Предизвикателството ще бъде да продължим да изпреварваме това и да се уверим, че разбираме какви са тези източници“.

Услугата за стрийминг на видео, собственост на Google, която пък е част от Alphabet Inc., отдавна е подложена на заселени измами и теории на конспирациите. През януари глобална коалиция от проверители на факти написа отворено писмо, в което призова YouTube да предприеме ефективни действия срещу дезинформацията, заявявайки, че компанията до голяма степен избягва проверки въпреки проблемното съдържание, което се появява ежедневно в платформата. През април в доклад на Градския университет на Ню Йорк и Dartmouth College се констатира, че YouTube е дал възможност на аудитория от възмутени хора лесно и многократно да получава достъп до екстремистко съдържание в платформата.

Войчицки заяви, че не е виждала този доклад, „но със сигурност има много други доклади, които ни дават добра оценка". Тя допълни, че при прилагането на своите политики, които имат за цел да намалят разпространението на гранична и вредна дезинформация, като същевременно насърчават авторитетните източници, според последните проучвания на YouTube са пропуснати само около 10-12 видеоклипа с нарушено съдържание на 100 000 гледания на видеоклипове в платформата. 

Тя описа и предизвикателствата, пред които е изправен YouTube при модерирането на съдържание по време на глобални кризи, включително войната в Украйна. През 2019 г., изправена пред публични критики, че е предоставила отворена платформа за идеологии, проповядващи омраза, компанията обърна позицията си за разрешаване на отричането на жестоки събития като Холокоста. По-рано тази година, каза Войчицки, видеосайтът разшири тази политика, за да забранява съдържанието, което насърчава отричането или тривиализирането на руско-украинската война, като блокира канали, свързани с подкрепяните от руската държава медии RT и Sputnik в цяла Европа.

Но YouTube продължава да работи в Русия, за да доставя независими новини в страната, каза Войчицки. „Средностатистическият гражданин в Русия има безплатен достъп до същата информация, до която имате достъп тук, от Давос", каза тя.

Това, от което видеоплатформата няма да се откаже, е ангажиментът ѝ към свободата на словото, поясни мениджърът. В отговор на въпрос за възгледите ѝ относно позицията на Върховния съд на САЩ за евентуална отмяна на решението „Роу срещу Уейд", което затвърди правото на аборт в страната в продължение на половин век, Войчицки заяви, че лично тя вярва, че жените трябва да имат право да избират кога да станат майки.

„Отнемането на закон и право, което имаме от почти 50 години, ще бъде голяма пречка за жените, но това е моето лично мнение", каза Войчицки. „Ръководейки компания, която наистина е фокусирана върху свободата на словото, искаме да сме сигурни, че даваме възможност за широк набор от мнения, че всеки има право да изрази своята гледна точка - при условие, че отговаря на нашите насоки за общността“, допълни той.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 08:36 | 14.09.22 г.
fallback
Още от Социални мрежи виж още