Facebook се отказва от подкастовете и планира да ги премахне напълно от социалната медийна услуга от 3 юни, предава Bloomberg.
Facebook, част от Meta Platforms Inc., ще спре да позволява на хората да добавят подкасти към услугата от тази седмица, става ясно от бележка, изпратена до партньорите. Компанията ще сложи край както на своя продукт за кратки аудиоклипове Soundbites, така и ще премахне централния си аудиоцентър.
Facebook обяви различни усилия в областта на аудиоформатите през април миналата година по време на горещия пазар за подкасти и аудио като цяло. Но интересът на компанията е намалял, съобщи Bloomberg News миналия месец, и сега тя се е съсредоточила върху други инициативи, разочаровайки някои доставчици.
„Непрекъснато оценяваме функциите, които предлагаме, за да можем да се съсредоточим върху най-значимите преживявания", казва говорител на Meta в имейл до Bloomberg. Той добавя, че няма конкретна дата кога Soundbites и аудиоцентърът ще бъдат закрити, но това ще стане през „следващите седмици".
В бележката до партньорите Facebook пояснява, че не планира да предупреждава потребителите за факта, че подкастовете вече няма да бъдат достъпни, като остави на издателите да решат как искат да разкрият тази информация. Аудиостаите на живо ще бъдат интегрирани във Facebook Live, което означава, че потребителите ще могат да избират да предават на живо само аудио или аудио и видео.
През последните години пазарът на подкасти стана пренаселен. Spotify Technology SA е лицензирала хитови предавания и придоби редица компании от сектора. Amazon.com Inc. закупи мрежата за подкасти Wondery, както и платформа за хостинг. Платформата за аудио на живо Clubhouse беше оценена на около 4 млрд. долара през миналата година и всяка технологична компания искаше да копира нейния продукт.
Това направи навлизането на Facebook на пазара да изглежда неизбежно, но само година по-късно платформата и нейната компания майка Meta се насочват в различна посока.
Компанията промени името си на Meta, за да подчертае интереса си към изграждането на метавселената, а също така вече подтиква потребителите към създаването на кратки видеоклипове, наречени Reels, за да се конкурира с TikTok.
В рамките на финансовия си отчет от миналата седмица Meta заяви, че сега Reels съставляват повече от 20% от времето, прекарано в Instagram. Въпреки че акциите на компанията се сринаха през февруари, те се възстановиха след излизането на финансовите резултати.