Американската технологична компания Snap не успя да изпълни прогнозите на Wall Street за печалбата и приходите си. Освен това даде разочароваща прогноза за ръста на приходите през текущото тримесечие, пише CNBC. Въпреки това услугата отчете 18% ръст на дневния брой потребители на годишна база, което се оказа повече от очакваното.
Цената на акциите на Snap спадна с около 4% в някакъв момент, преди да се възстанови от понижението и да се повиши със 7% в рамките на волатилната следборсова търговия. В крайна сметка поскъпването се оказа с по-малко от 1%.
„Първото тримесечие на 2022 г. се оказа по-предизвикателно, отколкото очаквахме“, коментира главният изпълнителен директор на Snap Евън Шпигел.
Той обвини макроикономическите условия, включително факта, че част от рекламодатлите са спрели кампаниите си след руската инвазия в Украйна през февруари, за някои от проблемите на Snap през тримесечието.
Гигантът очаква приходите му за тримесечието до юни да нараснат с 20-25%, което е под прогнозата на Wall Street за 28%. Той прогнозира, че дневните му потребители ще са 344 млн., над очакванията за 341,1 млн. долара.
Компанията заяви, че очаква коригираната печалба преди данъци, такси, лихви и амортизация (EBITDA) да спадне през второто тримесечие.
Въпреки че общите приходи на компанията са нараснали с 38% на годишна база, Snap отчете по-голяма от очакваното нетна загуба и по-малък паричен поток на годишна база през периода, завършил през март.
Главният финансов директор на Snap Дерек Андерсен коментира, че сред факторите, засягащи рекламодателите, са проблемите с веригите на доставките, недостигът на работна сила, инфлацията и покачването на лихвените проценти.
Snap ще продължи да се бори с предизвикателствата на средата, които карат клиентите да спрат временно кампаниите си или да намалят рекламните си бюджети, коментира Андерсен.
Същевременно Snap е изправена пред проблеми, свързани с промените в политиките за неприкосновеност на Apple от 2021 г., които затрудняват таргетирането и измерването на реклами на iPhone.