Технологията, която обединява виртуалния и физическия свят, може да започне да се превръща в реалност за потребителите след няколко години, заяви собственикът на Facebook Meta Platforms Inc пред рекламни агенции, давайки повече подробности за визията си за създаването на метавселената.
Технологията за смесена реалност (MR) може да позволи на човек, носещ подходящите очила, да използва обект от реалния свят, за да предизвика реакция във виртуалния свят, като например да удари герой от видеоигра с бейзболна бухалка от реалния свят.
Това е един от трите вида технологии за разширена реалност, които често се свързват с метавселената. Съществува и разширена реалност, като при мобилни игри като Pokemon Go, но играчите не могат да въздействат на дигиталния свят с физически обект. Очилата за виртуална реалност, като Oculus на Meta, потапят потребителите в напълно виртуален свят, където те могат да взаимодействат с околната среда.
Коментарите на Meta са направени по време на разговор с рекламни агенции в Zoom, който е трябвало да помогне на рекламодателите да разберат по-добре метавселената, казва пред Ройтерс ръководител на агенция, който е присъствал на разговора. Това е било и първото обсъждане на Meta с агенции за метавселената.
Оценката, че смесената реалност ще се появи след няколко години, внася допълнителни подробности в графика за изграждане на метавселената - футуристичната идея за мрежа от виртуални светове, достъпни от различни устройства, чието изграждане според Meta може да отнеме десетилетие.
Налични са някои очила за смесена реалност, но те все още не са предназначени за масовите потребители. HoloLens 2 на Microsoft, който беше представен през 2019 г., се продава на дребно за 3500 долара и е предназначен за използване на работното място.
На годишната си конференция Connect през октомври Meta обяви Project Cambria - очила, които ще разполагат с възможности за смесена реалност и ще включват проследяване на лицето и очите. Очаква се те да бъдат пуснати на пазара тази година.
Междувременно Meta продължава да съветва рекламодателите да експериментират с реклами с добавена реалност, като например фото- и видеофилтри, които наслагват цифрови изображения върху реалния свят, казва изпълнителният директор на рекламната агенция.
Meta заяви, че марките могат да си партнират със създатели на съдържание за реклами с добавена реалност или да използват технологията за например виртуално пробване на облекла.
По време на дискусията с агенциите са липсвали подробности за това какви рекламни формати могат да бъдат създадени за метавселената или какви конкретни механизми за контрол ще бъдат въведени, за да се предотврати появата на марки в близост до неподходящо съдържание или действия, е добавил мениджърът на агенцията.
„Рекламодателите също така търсят подробности за това как ще се измерва ефективността на рекламите в метавселената и ще се питат „какво получих срещу парите си?", казва изпълнителният директор.
Говорител на Meta отказва да коментира темата.