fallback

Рекламният бизнес на Twitter устоява на промените, въведени от Apple

Компанията одобри програма за обратно изкупуване на акции за 4 млрд. долара

17:39 | 10.02.22 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Приходите на Twitter са нараснали с 22% през четвъртото тримесечие, подсказвайки, че бизнесът с дигитална реклама на социалната мрежа устоява, докато промените в правилата за събиране на данни на Apple засегнаха някои по-големи конкуренти, пише Bloomberg.

Приходите за тримесечието, включващо Коледа, са достигнали 1,57 млрд. долара спрямо 1,58 млрд. долара прогноза на анализаторите. Приходите за настоящия период пък ще са между 1,17 млрд. и 1,27 млрд. долара, обяви Twitter. Средната прогноза на анализаторите е за 1,26 млрд. долара.

Компанията е привлякла 6 млн. нови потребители през четвъртото тримесечие, с което средният брой дневно активни потребители е 217 млн. Това е с 13% повече спрямо година по-рано и е в съответствие с очакванията.

По-слабата прогноза за приходите отчасти се дължи на скорошната продажба на рекламната платформа MoPub, обяви главният финансов директор Нед Сегал. MoPub донесе 281 млн. долара приходи миналата година, включително 51 млн. долара през първото тримесечие. Twitter обаче продаде MoPub на AppLovin Corp. за 1,05 млрд. долара в брой в рамките на сделка, приключена на 1 януари. Служителите, които работеха в MoPub, са започнали да развиват други рекламни продукти, твърди Сегал.

„Смятаме, че можем да компенсираме част от това през 2022 г.“, казва той, визирайки удара по приходите. „Но би трябвало да успеем да компенсираме всичко през 2023 г“. Twitter обяви, че очаква годишните ѝ приходи да нараснат с 21-25% през 2022 г., като се изключат продажбите на MoPub. Средната прогноза на Wall Street е, че приходите на Twitter ще се увеличат с 20% през 2022 г.

Цената на акциите на Twitter нарасна с 5,3% преди началото на борсовия ден, но се коригира до 0,9% минути след 17:30 ч. От началото на годината обаче стойността им се е свила с 12%. Бордът на компанията одобри програма за обратно изкупуване на акции за 4 млрд. долара.

Социалната мрежа заяви, че скорошните промени в правилата за поверителност на Apple, които сега изискват компании като Twitter изрично да искат позволение, преди да събират данни от потребителите на устройства на Apple, има „скромно“ влияние върху бизнеса на Twitter. Както тя, така и Facebook и други онлайн платформи, използват информация, събирана от мобилни устройства като iPhone, за да насочват реклами към потребителите.

За разлика от Meta (компанията майка на Facebook) и Snap, Twitter генерира повечето си средства от бранд реклама, която изисква по-малко таргетирани данни от други видове онлайн реклама. Meta, която притежава и Instagram, миналата седмица заяви, че промените в правилата ще ѝ струват 10 млрд. долара рекламни приходи тази година.

Въпреки че фокусът на Twitter в бранд рекламата може да ѝ помогне да избегне пообен удар тази година, компанията също така се опитва да изгради по-голямо търсене за реклами с директен отговор, които могат да са по-печеливши.

Същевременно базираната в Сан Франциско компания навлиза в нов етап от развитието си след неочакваната оставка на съоснователя Джак Дорси като главен изпълнителен директор през ноември и обявяването на бившия технологичен директор Параг Агравал за негов наследник на поста. Сега върху Twitter има натиск да действа бързо по изграждането на нови продукти. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 17:19 | 13.09.22 г.
fallback
Още от Социални мрежи виж още