TikTok, пандемията и разходите за мобилни данни в Индия станаха причина потребители да се оттеглят от Facebook с безпрецедентен темп през последното тримесечие. Големият въпрос е кога ще дойде редът това да се случи и с Instagram?
Insider Intelligence не очаква социалната мрежа Instagram на Meta Platforms да загуби потребители в следващите три години. Но ноемврийската ѝ прогноза показва, че растежът на броя месечни потребители на Instagram ще се свие до 5,8% тази година и до 3,1% през 2025 г. от 16,5% през миналата година, пишат Пареш Дейв и Елизабет Кълфорд в анализ за Ройтерс.
Instagram, която технологичният гигант придоби през 2012 г. за 1 млрд. долара, е смятана за антидот на забавящия се растеж на Facebook, като приходите от реклами в Instagram стават все по-важни за Meta.
Компанията насочва тези средства към изграждането на нови бизнес начинания като продажбата на очила за виртуална реалност и свързани с метавселената технологии. Спад на потребителите на Instagram и невъзможност за увеличаване на цените на рекламите може да попречи на амбициите на главния изпълнителен директор на Meta Марк Зукърбърг.
По-малко хора са проверявали профилите си във Facebook всеки ден през последното тримесечие на 2021 г., отколкото година по-рано. Това се случва за първи път в историята на компанията и е един от няколкото притеснителни сигнала, заедно с факта, че печалбата се оказа под очакванията, а прогнозата за приходите беше разочароваща, потопявайки цената на акциите на компанията с 26% в четвъртък.
Главният финансов директор на Meta Дейв Уенър коментира пред финансовите анализатори, че част от спада на потреблението в приложението и уебсайта Facebook е свързано с по-малкото блокади заради Covid-19, които по принцип генерират бум в онлайн активността. Освен това той обвини за случващото се нарастващите разходи за интернет на потребителите в Индия и все по-големия интерес към приложението за кратки видеа TikTok на ByteDance.
Meta не разкрива данни за това колко редовно потребителите ползват Instagram, но анализаторите казват, че TikTok ще повлияе негативно и на растежа на Instagram.
Facebook, а до известна степен и Instagram, преди са преодолявали предизвикателствата, включително катастрофата с опазването на данните, проблемите с опазването на психичното здраве на потребителите и конкуренцията със Snapchat, Twitter и много други през годините.
Всъщност Instagram инвестира милиарди долари във видео функцията Reels, която наподобява предлаганото от TikTok. В сряда вечерта Зукърбърг заяви пред анализатори, че Reels е най-бързо развиващият се формат на съдържание „до този момент“ и има най-голям принос за ръста на ангажираността в Instagram.
Анализатори твърдят, че Reels в крайна сметка може да се превърне в по-голям генератор на приходи от реклами от публикациите, включващи текстове и снимки. Но като знак за предстоящите предизвикателства Зукърбърг отбеляза, че Reels все още не е достатъчно популярна, за да привлича рекламните продажби, които старите функции постигат.