fallback

Twitter влиза в NFT пазара с нова функция за профилна снимка

Според медийни публикации и Meta работи над проект за пазар за такива токени

09:34 | 21.01.22 г.
Автор - снимка
Създател

Twitter възнамерява да позволи на някои потребители да използват NFT (незаменими токени) като снимки на профила си. С това услугата за изпращане на кратки съобщения навлиза в бизнеса с цифрови стоки, който през последната година се разрасна силно.

Функцията, която стартира в четвъртък, ще се предлага на потребителите на абонаментната услуга Blue на Twitter, пише The Wall Street Journal. Това е най-големият пробив на компанията досега в областта на NFT, които представляват токени, действащи като ваучери за автентичност на виртуални стоки, като например цифрово изкуство, които могат да бъдат проследявани и търгувани чрез блокчейн технология.

С пускането на профилни NFT снимки Twitter се позиционира като социална мрежа за откриване, разговори и обучение по отношение на NFT, блокчейн и криптотехнологиите, казва Естер Кроуфорд, продуктов лидер на компанията за тези усилия. NFT, чиято популярност рязко нарасна през последната година, се продават основно на платформи с по-малко масова аудитория.

„Криптовалутите са ключов стълб на бъдещето на Twitter. Искаме да подкрепим този нарастващ интерес сред създателите да използват децентрализирани приложения за управление на виртуални стоки и валути", каза тя. „Искахме да създадем нещо, което да е полезно за тази общност и с което те да могат да започнат да взаимодействат още сега“. Профилните NFT снимки ще бъдат ясно различими, като ще се появяват като шестоъгълници, а не като стандартните кръгове в социалното приложение, поясняват от компанията. Потребителите могат да докоснат шестоъгълните снимки, за да видят повече информация за цифровите произведения на изкуството.

Засега само абонатите на Twitter Blue, които използват устройства с iOS на Apple Inc., ще могат да качват профилни NFT снимки, съобщи Twitter.

Twitter Blue предлага на абонатите си функции, като например възможност за отмяна на туит или персонализиране на иконата на приложението Twitter на мобилното им устройство. Стартирана миналата година като част от усилията за увеличаване на приходите отвъд рекламата, услугата понастоящем е ограничена до потребители в САЩ, Канада, Нова Зеландия и Австралия. Тя струва 2,99 долара на месец в САЩ. Twitter отказва да разкрие колко потребители има функцията.

Пускането на профилни NFT снимки е първото представяне на криптотехнологии в Twitter, след като през ноември компанията представи Twitter Crypto - звено, „фокусирано върху крипто, блокчейн и други децентрализирани технологии“.

Новата функция се появява и след като Параг Агравал наследи съоснователя Джак Дорси като главен изпълнителен директор през декември. По време на управлението си Дорси беше голям привърженик на биткойн и блокчейн технологиите, а Крауфорд заяви, че новият главен изпълнителен директор също ги превръща в приоритет за концерна.

А според статия на Financial Times конкурентът в социалните мрежи Meta работи по план, който да позволи на потребителите да създават и продават NFT, а така компанията майка на Facebook е напът да се присъедини към наплива от компании, които се опитват да се възползват от епидемията на дигиталните колекционерски стоки.

Екипите на Facebook и Instagram подготвят функция, която позволява на потребителите да показват NFT в профилите си в социалните мрежи. Източници, запознати с проекта, твърдят, че екипите са създали токени, които потребителите могат да събират. Или работят по прототип, който да помогне на потребителите да ги създават. Meta също така се готви за пускането на специализиран пазар, на който потребителите да купуват и продават NFT.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 21:49 | 13.09.22 г.
fallback
Още от Социални мрежи виж още