Пазаруването в социални мрежи като Facebook, TikTok и WeChat се очаква да нарасне три пъти по-бързо от продажбите през традиционни канали през следващите три години, сочи проучване на Accenture, цитирано от Bloomberg.
Пазаруването в социални мрежи, определяно като транзакция, която се случва изцяло в контекста на такава платформа, ще достигне 1,2 трлн. долара до 2025 г. спрямо 492 млрд. долара през 2021 г., посочва консултантскта компания. Тенденцията е водена предимно от младите потребители – т.нар. Поколение Z (родените между 1996 и 2009 г.) и милениълите (родените между 1980 и 1995 г.) ще отговарят за 62% от разходите.
Най-популярните продукти, продавани през социалните мрежи включват дрехи, потребителска електроника и декорация за дома. Продуктите за красота и лична грижа също се радват на растеж, като за това важна роля играят инфлуенсърите.
Повече от половината от купувачи в социални мрежи, включени в анкетата, казват, че са склонни да подкрепят по-малък бизнес вместо големите търговци на дребно и са по-склонни да купят от него повторно. Това може да позволи на новите марки да изградят лоялност и да наберат инерция.
Освен това Accenture е установила, че около 3,5 млрд. души са използвали социални мрежи през 2021 г., като са прекарвали в тях средно по два часа и половина дневно. Пазарът на реклама в социалните мрежи не е толкова наситен в САЩ и Великобритания, колкото е в Китай, където 80% от потребителите правят покупки през такива платформи, допълва проучването.
Очаква се Китай да остане най-развитият пазар за търговия в социалните мрежи по размер и съзряване, твърди Accenture. Най-голям растеж пък се наблюдава на развиващи се пазари като Индия и Бразилия.
Докладът е базиран на онлайн проучване сред 10 053 потребители на социални мрежи в Китай, Индия, Бразилия, САЩ и Великобритания, проведено между 12 август и 3 септември. То включва и задълбочени интервюта на същите пазари, направени по-рано през 2021 г.