fallback

Instagram и законодателите влязоха в спор за вредата на приложението

Социалната мрежа за снимки може да пусне през следващата година функция, която да показва съдържанието хронологично

15:02 | 09.12.21 г.
Автор - снимка
Създател

Ръководителят на Instagram и американските сенатори представиха коренно различни възгледи за това как платформата функционира в обществото и как влияе на младите потребители по време на изслушване в сряда.

Членовете на сенатската подкомисия за защита на потребителите в областта на търговията разпитваха Адам Мосери от Instagram за рекламите, насочени към младите хора, как платформата популяризира неподходящо съдържание и какви правни възможности има за потребителите, претърпели вреди заради социалната мрежа. Мосери обеща прозрачност, изтъкна последните промени в продукта и поиска от Конгреса да приеме нови разпоредби, предава Bloomberg.

„Искам да ви уверя, че имаме една и съща цел: всички искаме тийнейджърите да са в безопасност онлайн", каза Мосери по време на изслушването. „Това е предизвикателство за цялата индустрия, което изисква решения и стандарти за цялата индустрия“, поясни той.

Много сенатори обаче отхвърлиха заключението на Мосери.

Компанията майка на Instagram, Meta Platforms Inc., се опитва да държи децата пристрастени към продуктите си чрез маркетинг, насочен към увеличаване на бизнеса ѝ с цифрова реклама въпреки силната загриженост сред родителите, твърди сенаторката от Минесота Ейми Клобучар.

„Вашата компания разглеждаше загубата на тийнейджърски потребители като, цитирам, екзистенциална заплаха", каза Клобучар. „А родителите гледат на пристрастяването на децата си към вашите продукти и други продукти като на екзистенциална заплаха за своето семейство“, добави демократът.

Мосери отговори, че компанията се опитва да направи мрежата възможно „най-актуална“, като същевременно инвестира в програми за поддържане на безопасността на потребителите.

Размяната на реплики, както и други призиви от страна на законодатели към Мосери да разбере реалните вреди, които платформата му причинява, са част от нарастващата политическа реакция срещу работата на компанията с младите потребители.

Влиянието на Instagram върху тийнейджърите влезе в светлината на прожекторите по-рано тази година след новинарските репортажи, базирани на вътрешни документи, разкрити от информатора за Facebook Франсис Хаугън. 

Документите разкриха как социалните мрежи на компанията разпространяват реч на омразата и дезинформация и вредят на психичното здраве на уязвими тийнейджъри. Ръководителите на компанията са изразявали притеснения за това, че социалните ѝ мрежи може да загубят потребители сред тийнейджърите и младите хора.

Преди изслушването Instagram заяви, че ще въведе нови инструменти за защита на тийнейджърите, които използват приложението. Сред тях са подкани, които предлагат на потребителите да правят почивки, възможности за контрол за родителите, които могат да ограничат използването на продукта от децата си, ограничения за маркиране или споменаване на имената на потребители тийнейджъри и възможност потребителите да изтриват собствените си снимки, видеоклипове и друго съдържание. Също така ще има функция за ограничаване на взаимодействието между тийнейджърите и хората, които не следват. 

Тези мерки обаче може да не са достатъчни, за да удовлетворят законодателите. Републиканският сенатор от Тенеси Марша Блекбърн заяви, че новите инструменти на Instagram са опит да се отклони вниманието от нейните грешки.

„Твърде малки и твърде късни мерки, защото сега тук и в Камарата на представителите има надпартийна инерция за справяне с тези проблеми, които виждаме в големите технологични компании", каза  Блекбърн по време на изслушването.

Някои законодатели искат Instagram да се откаже от плановете си да пусне версия, пригодена за деца, подобно на YouTube Kids и други продукти. Мосери обяви, че замразява тези планове през септември, но добави, че все още вярва в идеята като начин да се защитят децата в ранна възраст, които днес могат да използват приложението въпреки минималната изисквана възраст от 13 години.

В сряда той запази тази позиция. „Това, за което мога да се ангажирам днес, е, че нито едно дете на възраст между 10 и 12 години, ако някога успеем да създадем Instagram версия за деца на възраст от 10 до 12 години, няма да има достъп до него без изричното съгласие на родителите си", каза той.

Блументал пък поиска Мета и други компании да бъдат задължени да отворят платформите си за независими изследователи, които да могат да проучат как работят алгоритмите за препоръчване на съдържание.

В отговор на призива Мосери коментира, че според него изследователите трябва да имат „редовен достъп до значими данни за използването на социалните медии в цялата индустрия“.

Републиканецът от Южна Дакота Джон Тюн заяви, че потребителите трябва да знаят повече за това как работят тези алгоритми и да могат да се откажат от тях. „Смятате ли, че потребителите трябва да могат да използват Instagram, без да бъдат манипулирани от алгоритми, които имат за цел да ги държат в напрежение“, попита той.

„Вярвам, че е важно хората да имат контрол върху своето преживяване", отговори Мосери. И каза, че компанията се надява през следващата година да пусне функция на Instagram, която да показва съдържанието хронологично. Досега публикациите се подреждат в емисията на потребителите под формата на класация, определена от вътрешните показатели за ангажираност на компанията.

Хаугън и други критици твърдят, че новинарският поток на Facebook дава приоритет на съдържание, което предизвиква силни емоции дори ако е изпълнено с омраза или дезинформация.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 22:42 | 11.09.22 г.
fallback
Още от Социални мрежи виж още