Акциите на Pinterest днес се търгуват горе-долу на цената, на която приключиха през третото тримесечие миналата година, когато новите потребители масово се насочваха към платформата. Проблемът напоследък е, че тези потребители си тръгват, пише Wall Street Journal.
Цената на акциите на Pinterest в момента е с почти 58% надолу спрямо върха си от февруари, а аргументът на биковете е, че спадът при потребителите е приключил през третото тримесечие и предстои поскъпване заради новите инициативи на платформата. Нови данни обаче показват, че тази мечта може би се отлага за по-далечно бъдеще.
След като изгуби 24 млн. потребители през второто тримесечие на спрямо предходното и още 10 млн. през третото, Pinterest предположи в последното си писмо до акционерите, от 2 ноември, че броят на месечните активни потребители остава без промяна в САЩ и леко се повишава на глобално ниво от нивото им в края на третото тримесечие. Тя предупреди обаче, че влиянието на „пандемичното отслабване на ангажираността“ остава неизвестно.
Данни на Fresh Apptopia показват 6-процентов спад на средните ежедневни глобални изтегляния на Pinterest през ноември на месечна база общо за iOS и Android. Изтеглянията са намалели на световно ниво с около 22% тази година, показват още данните. За сравнение, медианният ръст на кошница от 12 приложения на социални медии, следена от Guggenheim Partners, е от над 7%.
В изследователска бележка по-рано тази седмица анализаторът на Guggenheim Майкъл Морис казва, че агрегираният обхват на аудиторията също е намалял през ноември на месечна база на глобално ниво и в САЩ. Той се позовава на данни от приложението за управление на реклами на Pinterest, макар че данните не представят всички активни потребители на платформата.
Морис нарича данните за потребителите „основната точка за представянето на акциите на Pinterest”.
Данните на Apptopia исторически са много добър показател за месечните активни потребители на Pinterest. Те показват, че спадът на отчетените месечни потребители през последните тримесечия продължава и през четвъртото тримесечие на тази година. Затова тези последни тенденции, ако продължат през целия декември, може да поведат оптимистичните инвеститори на Pinterest към разочарование в началото на следващата година.
Wall Street в момента прогнозира, че Pinterest ще добави 13 млн. месечни активни потребители на глобално ниво през четвъртото тримесечие спрямо предишния период, следвайки сезонния модел от предишните години.
В коментар от миналия месец анализаторът на AB Bernstein Марк Шмулик посочи, че ръстът на потребителите и приходите на Pinterest сега е под този на Meta Platforms – компания, която е 35 пъти по-голяма по пазарна стойност.
Дори с допълнителния брой потребители, които Wall Street прогнозира на последователна база, очакванията се общият брой да намалее леко на годишна база. Прогнозите за приходите са да се увеличат само със 17% спрямо същия период на 2020 г.
Коментарът на Шмулик признава, че в Pinterest се прави много от гледна точка на продуктово развитие, посочвайки неща като Idea Pins (нещо като Facebook/Instagram Stories), Watch Tab (който подчертава Idea Pins), Pinterest TV (предавания на живо, в които могат да се купуват продукти от създателите им) и проверени търговци (синя отметка в профила на търговеца).
Много от тези нови продукти обаче очевидно са варианти на съществуващи функции на други платформи. И към момента явно не помагат да се привлекат много нови потребители.
От положителна гледна точка компанията изглежда изолирана към всички противоречия около социалните медии. Но това може да е същината на проблема: тези дни явно малко хора се интересуват от Pinterest така или иначе.