Facebook обяви, че тества възможността да даде на потребителите по-голям контрол върху това какво виждат в платформата, пише TechCrunch.
Тестът е сред англоговорящите потребители на услугата. Компанията добавя три подменюта към основното меню на Facebook за управление на това какво се появява в списъка с новини: приятели и семейство, групи и страници и обществени личности. Потребителите, включени в теста, могат да изберат да оставят разпределението на публикациите по „нормалния“ начин или да го променят според своите предпочитания.
Всеки, включен в експеримента, може да направи същото с теми, давайки път на неща, от които се интересува повече, и заглушавайки други, които предпочита да не вижда. В публикация в блога си Facebook посочва, че тестът ще обхване „малък процент от хора“ по света преди да бъде разширен през следващите няколко седмици.
Освен това Facebook ще разшири и ползването на инструмент, който позволява на рекламодателите да изключат съдържанието си от определени теми. Това ще даде възможност на брандовете да избират да не се появяват редом до „новини и политика“, „социални проблеми“ и „престъпления и трагедии“.
„Когато рекламодателят избере една или повече теми, тяхната реклама няма да се появява на хора, които напоследък са ангажирани с такива теми в списъка си с новини“, пише компанията в блога си.
Алгоритмите на Facebook са известни с това, че промотират проблемно съдържание и дезинформация. Предвид това Facebook и нейната наскоро променила името си компания майка Meta са под нарастващ регулаторен натиск да изчистят платформата и да направят практиките си много по-прозрачни.
Докато Конгресът на САЩ обмисля решения, които биха дали на потребителите повече контрол над това, което виждат, Facebook вероятно се надява, че все още има време за саморегулация.
Вижте още технологични новини във видеото на Bloomberg TV Bulgaria!