Акциите на Pinterest поскъпнаха, след като компанията отчете по-висока от очакваното печалба, която изпълни прогнозите на анализаторите, пише Bloomberg.
И все пак потребителската база на онлайн платформата се е свила за второ поредно тримесечие. Компанията даде прогноза за настоящото тримесечие, която се оказа под очакванията заради свързани с Covid-19 проблеми.
Нетната печалба за третото тримесечие е достигнала 94 млн. долара, или 14 цента на акция, спрямо загуба от 94,2 млн. долара, или 16 цента на акция, година по-рано, разкри базираната в Сан Франциско компания. Като се изключат някои елементи, печалбата е 28 цента на акция и е над средната прогноза на анализаторите за 22 цента на акция, сочат данни, събрани от Bloomberg.
Pinterest отчете, че приходите ѝ от продажби са нараснали с 43 на сто до 633 млн. долара през тримесечието, завършило на 30 септември. Този показател успя да изпълни очакванията.
Главният финансов директор Тод Моргенфелд заяви, че промените, които Apple наложи в проследяването на рекламите, нямат финансово влияние върху бизнеса на Pinterest за третото тримесечие отчасти защото услугата използва предимно собствени данни за интересите на потребителите, за да таргетира реклами. Ръстът на приходите е бил засегнати с няколко процентни пункта от по-слабото търсене на реклама на пакетирани потребителски продукти заради свързани с пандемията проблеми, като тези с веригите на доставките, допълва Моргенфелд.
Цената на акциите нарасна с около 5% по време на следборсовата търговия, след като приключи сесията в Ню Йорк на ниво от 44,64 долара. От началото на годината стойността на книжата се е свила с 34%.
Първоначално Pinterest спечели от блокадите, наложени по света за овладяване на пандемията, тъй като хората си останаха у дома и търсеха разлечения вкъщи, като декориране, градинарстване и готвене. Глобалната база от потребители на Pinterest нарасна до 483 млн. души през първото тримесечие – увеличение от близо 43% за пет тримесечия от края на 2019 г.
Но последва забавяне, след като пандемията отслабна и хората започнаха да се връщат към други активности. Базата от потребители спадна през периода април-юни спрямо предходното тримесечие. Това беше първото понижение от три години.
Pinterest отчете ръст от под 1% на общите месечни потребители до 444 млн. за третото тримесечие спрямо година по-рано. Броят отразява спад от 10 млн. потребители спрямо предходните три месеца. Анализатори прогнозираха около 463 млн. месечни потребители по данни на Bloomberg.
По-малката потребителска база е в резултат на вдигането на блокадите, тъй като хората се завръщат на работа, училище и други активности извън дома, посочва компанията в писмо до акционерите си.
Социалната мрежа твърди, че растежът на приходите ѝ ще достигне 17-19% през новия период до края на декември. Това е доста под очаквания от анализаторите ръст от 26% на приходите от продажби.
Цената на акциите на Pinterest нарасна в средата на октомври, когато Bloomberg News обяви, че PayPal Holdings обмисля придобиването на компанията за 45 млрд. долара. На 25 октомври PayPal обяви, че се отказва от опитите за сделка. Моргенфелд отказва да коментира дали Pinterest е водила преговори за придобиване с PayPal или други играчи.