Новото име на Facebook Meta няма да изчисти лошата репутация на компанията покрай скандалите с обработката на лични данни, а ще доведе до повече проблеми с нарушаването на правото на личен живот на клиентите с развиването на виртуалната и добавена реалност. Това заяви Ален Попович, маркетинг директор на Connect Me, в ефира на предаването "Бизнес старт" по Bloomberg TV Bulgaria.
По думите му смяната на името на компанията e ранна заявка за бъдещите планове на Марк Зукърбърг, но обявената метавселена е все още доста далеч, а технологиите на нейното постигане - в начален стадий, смята гостът.
"Скандалите във Facebook винаги са свързани със защитата на лични данни. Голяма част от потребителите не различават кои приложения са собственост на компанията и новото име е комуникационна стратегия, която да ги привлече в една компания“, допълни Попов.
Виртуалната и добавената реалност ще се нуждаят от много повече данни, отколкото Facebook има в момента. "Това означава нарушаване със сигурност на неприкосновеността на нашите данни или по-скоро, карайки ни да не разбираме от какво точно те имат нужда като информация", посочи гостът.
Потребителите доброволно предоставят личните си данни, напомни Попович, но компаниите "ще ни държат дигитално виртуално необразовани максимално дълго време", докато не изградят своята визия за метавселената.
Макар компаниите все още да не работят особено във виртуалната реалност, те скоро няма да имат избор. "Ако 3 милиарда потребители са в метавселената, имаме една паралелна икономика... Всичко, което сега съществува във Facebook - страници, реклами на брандове - всичко това ще се пренесе в метавселената“, посочи Попович.
"Facebook не може да направи това сама - има нужда от много други компании, които да разработят метавселената. Те казват, че са най-големите и няма как метавселената да се случи без тях. Ще минат поне още десет години до това, което видяхме в презентацията на Марк Зукърбърг", смята специалистът.
Други големи имена като Google и Apple все още не са навлезли в сферата, но и самата идея не произлиза от Facebook или Марк Зукърбърг, а от директорите на Oculus, смята Попович. "Гейминг индустриите изключително много напредват и е въпрос на време кой първи ще скочи в тази игра", допълва той.
Виртуалната реалност все още не е толкова комфортна, че да се изпитва удоволствие от нея, а и дълго време ще липсват различни сетива като допир и мирис, смята Попович. Според него добавената реалност е много по-близка до осъществяване.
Светът се движи към все по-усилена дигитализация и по-лесен достъп до информация. "Ще трябва да се адаптираме и въпросът е да го направим с по-малко грешки", коментира Попович.
Повече за бъдещето на метавселената и идеите на Meta може да гледате във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.