Звеното на американската технологична компания Alphabet Inc. Google редуцира таксите, свързани с абонаментите услуги в своя магазин за приложения след натиск от страна на разработчици и законодатели, съобщава Bloomberg.
От 1 януари Google Play Store ще начислява 15% комисионна за абонаментни приложения на трети страни, посочват от компанията. Преди това таксата за абонаментните приложения възлизаше на 30% за първата година, 15% за всяка следваща. Google също така таксува 15% за първите 1 милион долара приходи.
„Цифровите абонаменти се превърнаха в един от най-бързо развиващите се модели за разработчиците, но знаем, че абонаментните бизнеси са изправени пред специфични предизвикателства при привличането и задържането на клиенти“, изтъква Самир Самат, вицепрезидент на Google.
Компанията също е изправена пред критиката, че магазините за приложения на Google и Apple Inc. са станали твърде мощни и принуждават разработчиците да действат в условия на ограничителни правила. Таксите на Apple достигат 15% при абонаментите след първата година, но запазва 30-те процента за първата година.
Приложенията в Google Play, които не са базирани на абонамент, пак ще бъдат таксувани с 30% от приходите си, като таксата ще падне до 15% след първата година и след достигане на първите 1 млн. долара от приходи.
Google казва, че 99% от разработчиците отговарят на условията за таксуване в размер на 15% или по-малко.
Приходите от игри, най-големият двигател на продажбите в Google Play и App Store, не са засегнати. Това е така, защото повечето игри биват закупувани в приложението, което е различно от опцията за абонамент.
Бизнесът с приложения на Google е много по -малък от този на конкурента Apple, който може да се похвали с повече приходи от клиентите на iPhone.