Аудиосоциалната мрежа Clubhouse предизвика голяма еуфория по време на пика на пандемията и достигна оценка от 4 млрд. долара по-рано тази година. В месеците след това обачe този ентусиазъм се изпари, пише Bloomberg.
А проблемът може да се крие в твърде силния старт, твърди главният изпълнителен директор на компанията Пол Дейвидсън в интервю за Bloomberg Television.
„Мисля, че пораснахме твърде, твърде бързо по-рано тази година“, коментира Дейвидсън по време на конференция, организирана от Goldman Sachs Group. „Това, което наистина искаме да направим, е да се насочим към стабилния, постепенен растеж“, коментира той.
През април Bloomberg писа, че Twitter е провел преговори за придобиването на Clubhouse за 4 млрд. долара. По-късно същия месец компанията проведе нов кръг на финансиране, воден от компанията за рисков капитал Andreessen Horowitz, който ѝ донесе същата оценка – четири пъти по-голяма спрямо тази, която Clubhouse получи през януари.
Услугата позволява на потребителите да имат нещо като собствени онлайн радиопредавания. Слушателите могат да влязат в различни виртуални стаи, в които да слушат дискусии или да участват в разговори на живот. Платформата успя да привлече известни имена от технологичната и други индустрии, в това число Илон Мъск от Tesla и Марк Зукърбърг от Facebook. Първоначалният успех доведе и до създаването на доста копия на услугата.
Същевременно Clubhouse се бори с проследяването на проблемното съдържание в своето приложение, а пропуските ѝ предизвикаха критики, че дава възможност за развитието на антисемитизъм и други проблеми.
Въпреки че компанията пусна приложението си за мобилната платформа Android миналата пролет, в допълнение към опцията за iOS, тя наблюдава забавяне на свалянията си. И все пак след пускането на новата версия компанията заяви, че има над 10 млн. инсталации на устройства с Android.
Дейвидсън твърди, че бързият растеж на Clubhouse в началото „наистина натовари нашите системи“, предизвиквайки компанията от осем души бързо да се насочи към привличането на още кадри.
Сега Clubhouse има около 80 служители, посочва той. По думите на Дейвидсън „плащането на авторите на съдържание е нещо, за което със сигурност трябва да помислим“.
Запитан дали компанията ще се сблъска със спад на броя на потребителите, след като хората се върнат към нормалния си живот, Дейвидсън заяви, че според него има възможност хората да слушат на път за работа.
„Най-сетне се намираме в момент, в който можем да си починем и наистина да се фокусираме дългосрочно, да се фокусираме върху стабилния растеж“, коментира Дейвидсън.