fallback

Приходите на BuzzFeed нараснаха с 51% преди листването ѝ

Компанията отдава растежа предимно на бизнеса си с електронна търговия

22:08 | 10.09.21 г.

Американската социална мрежа BuzzFeed отчете тримесечни резултати за първи път, откакто обяви плановете си да стане публична, като заяви на инвеститорите, че рекламните ѝ приходи са нараснали значително, докато икономиката излиза от коронавирусната пандемия, пише Wall Street Journal.

BuzzFeed отчете 89,1 млн. долара общи приходи за второто тримесечие, което представлява увеличение от около 51% спрямо същия период година по-рано. Компанията отдава растежа отчасти на бизнеса си за електронна търговия, който генерира приходи като препоръчва и продава продукти онлайн.

Рекламните приходи на BuzzFeed са достигнали 47,8 млн. долара през второто тримесечие, със 79% повече спрямо година по-рано. Компанията заяви, че по-високите цени на програмната реклама – вид автоматично продавани реклами, които компанията избягваше в ранните си години, са помогнали за генерирането на по-високи приходи.

BuzzFeed планира да стане публична чрез сливането с компания със специално предназначение (SPAC) по-късно тази година. През юни BuzzFeed постигна споразумение за обединяването си с 890 5th Avenue Partners и за придобиването на Complex Networks – дигитална издателска компания, известна с това, е отразява уличната мода и със серията си интервюта с известни личности „Hot Ones”.

SPAC сделката дава на основателя на BuzzFeed Джона Перети контрол над гласовете в компанията и средства за допълнителни сделки. Перети се е съгласил с определени условия, включително с отстъпки към най-големия инвеститор в компанията NBCUniversal, които биха могли да окажат повече натиск върху BuzzFeed, ако цената на акциите не достигне определен праг.

Цената на 890 5th Avenue Partners остава без промени в четвъртък и е под стойността от листването.

BuzzFeed твърди, че има 789 хил. долара нетна загуба за второто тримесечие, след като разходите, свързани с нейното придобиване на Complex Networks и плана ѝ да стане публична натежаха над печалбата ѝ. Компанията заяви, че на коригирана база, като се изключат лихвите, амортизацията и трансакционните разходи, е достигнала печалба от 5,7 млн. долара.

За сравнение преди година BuzzFeed имаше 5,7 млн. долара нетна загуба и загуби около 1,4 млн. долара на коригирана база, сочат документи, подадени до регулаторите.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 01:40 | 14.09.22 г.
fallback
Още от Социални мрежи виж още