Британски регулатор обяви, че придобиването на популярния уебсайт за GIF изображения Giphy от Facebook е притеснително от гледна точка на конкуренцията, пише CNBC.
Службата по конкуренцията и пазарите (CMA) първоначално установи, че сделката за Giphy ще навреди на конкуренцията между социалните мрежи и ще премахне потенциален сериозен играч от пазара на дисплейна реклама.
CMA заяви, че може да поиска Facebook да развали споразумението, за което се твърди, че е на стойност 400 млн. долара, и да продаде Giphy, ако опасенията за конкуренцията наистина бъдат потвърдени.
Това е поредният знак, че бритнаският регулатор не е доволен от влиянието и мощта, която набират технологичните гиганти от Силициевата долина. Освен това е рядък пример чуждестранен регулатор да се опитва да развали сделка между две американски фирми.
Милиони GIF изображения са споделяни в социални мрежи като Twitter, Snapchat и TikTok, както в имейл и текстови съобщения. Повечето социални мрежи разчитат на достъпа си до базата данни на Giphy, а други ползват Tenor на Google.
Това, че притежава Giphy, може да накара компанията да откаже на други платформи достъп до тези данни, обяви CMA.
Регулаторът допълва, че всяко намаляване на качеството или избора на GIF-ове може да засегне как хората използват сайтовете на социалните мрежи и дали се прехвърлят към други платформи като Facebook, която вече има значителна пазарна мощ.
По-рано Facebook се опита да омаловажи твърденията, че сделката може да намали конкуренцията.
„Подготвени сме да покажем на регулаторите, че това придобиване е позитивно за потребителите, разработчиците и създателите на съдържание“, обяви говорител на Facebook през май 2020 г.
CMA е поканила заинтересованите страни да коментират предварителната ѝ оценка, преди излизането на финалния ѝ доклад на 6 октомври.