fallback

Новият отчет потопи акциите на Pinterest с над 18%

Спадът на броя на месечно активните потребители разочарова инвеститорите

09:52 | 30.07.21 г.

Цената на акциите на Pinterest се сви с повече от 18% по време на следборсовата търговия в четвъртък, след като компанията отчете резултатите си за второто тримесечие, които показаха, че има спад на месечните потребители, пише CNBC.

Pinterest обяви, че има 454 млн. месечно активни потребители, което представлява над 5% понижение спрямо 478-те млн., които компанията отчете през април. Компанията отчете, че към 27 юли нейните месечно активни потребители в Съединените щати са намалели с приблизително 7%, докато глобалните месечно активни потребители са нараснали с близо 5% на годишна база.

Други социални мрежи също не успяха да отговорят на очакванията. Миналата седмица Twitter не изпълни прогнозата за дневно активни потребители. В сряда Facebook обяви, че броят на дневно активните ѝ потребители отговаря на очакванията на анализаторите, но броят на месечно активните потребители се оказа разочароващ. Миналата седмица обаче Snap успя да надмине прогнозата за дневно активните си потребители.

Pinterest отдава спада на броя на потребителите си на непропорционално силното потребление през 2020 г., когато хората бяха затворени в домовете си в резултат на коронавирусната пандемия.

„Вярваме, че от средата на март ангажираността с Pinterest беше непропорционално по-ниска, откакто хората започнаха да прекарват повече време в социализиране с приятели навън, да ядат в ресторанти и като цяло да участват в активности, които не са основни за нас“, обяви компанията в писмо до акционерите си.

Pinterest отчете 613 млн. долара приходи за тримесечието. Показателят е с над 125% по-висок спрямо година по-рано. Компанията обяви още, че нетната ѝ печалба е достигнала 69,4 млн. долара. Преди година тя отчете 100,7 млн. долара нетна загуба.

Освен това Pinterest разкри, че очаква през третото ѝ тримесечие приходите да нараснат с около 40-43% на годишна база. Това отговаря на очакванията на анализаторите, анкетирани от Refitnitiv, за 42,8% ръст.

Въпреки това компанията отказа да даде прогноза за месечно активните си потребители за третото тримесечие заради неясното влияние на вариантите на Covid-19.

“Развитието на пандемията на Covid-19 и свързаните с нея ограничения остават неизвестни и ние не даваме прогноза за месечно активните потребители за третото тримесечие на 2021 г., като се има предвид неяснотата относно определени основни двигатели на анагажираността“, заяви компанията.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 08:35 | 14.09.22 г.
fallback
Още от Социални мрежи виж още