Чат приложението WhatsApp, което е собственост на Facebook, се сблъска с поредица от жалби от Европейската потребителска организация и други организации заради актуализация на политиката си за поверителност, която предизвика недоволство в световен мащаб и накара потребители да преминат към конкурентните приложения Telegram и Signal, предава Ройтерс.
През януари WhatsApp представи новата си политика за поверителност, която ѝ позволява да споделя някои данни с Facebook и други фирми от групата.
Компанията заяви, че промените позволяват на потребителите да общуват с бизнеси и няма да засегнат личните разговори.
Европейската потребителска организация (BEUC) и осем от нейните членове отправиха критики към промените и заведоха жалби в Европейската комисия и Европейската мрежа на потребителските служби, заявявайки, че WhatsApp несправедливо притиска потребителите да приемат новите ѝ политики.
„Съдържанието на тези известия, тяхното естество, времето и честотата на показването им оказват неправомерен натиск върху потребителите и вредят на свободата им на избор. Като такива те представляват нарушение на Директивата на Европейския съюз за нелоялните търговски практики“, гласи съвместното изявление.
“WhatsApp не успя да обясни на ясен и разбираем език естеството на промените... Тази неяснота се равнява на нарушение на законодателството на ЕС за защита на потребителите, което задължава компаниите да използват ясни и прозрачни договорни условия и търговски съобщения“, допълва то.
Групите призоваха европейската мрежа на службите за защита на потребителите и органите на ЕС за защита на данните да работят заедно за справяне с тези опасения за поверителността и правата на потребителите.
Повече новини за технологии можете да научите от видеото на Bloomberg TV Bulgaria.