TikTok се насочва отвъд кратките видеа, които направиха социалната мрежа популярна, давайки на онлайн звездите и на останалите потребители повече време за заснемане предвид засилената конкуренция за вниманието на аудиторията, пише Wall Street Journal.
Компанията заяви, че през следващите седмици ще пусне по-широко възможността за редактиване и качване на видеа с дължина до три минути, след като тества функциите с някои потребители. Когато приложението, собственост на базираната в Пекин ByteDance, дебютира, то предлагаше видеа с максимална дължина от 15 секунди. След това ограничението беше увеличено на 60 секунди.
„С по-дълги видеа създателите на съдържание ще могат да създават нов или различен тип съдържание в TikTok, с гъвкавостта на това да имат малко повече пространство“, коментира продуктовият мениджър на TikTok Дрю Киршхоф в блога на компанията.
Приложението, което в момента има около 100 млн. месечно активни потребители в Съединените щати, се сблъсква с все по-голяма конкуренция от Facebook чрез Instagram, който миналата година пусна функция за кратки видеа, наречена Reels. Snap въведе видео функцията Spotlight миналата година. Facebook и Snap си плащат, за да привличат създатели на популярно съдържание в своите приложения. Google пък залага на силата на YouTube.
Допускането на по-дълги видеа евентуално ще позволи на потребителите на TikTok да генерират повече средства от платформата, а на компанията – да се конкурира с други доставчици на по-дълго съдържание като YouTube и Facebook, твърди Дивейн Дуларамани, главен изпълнителен директор на Fuel Injector – фирма, която твърди, че менажира десетки тиктокъри.
„Смятам, че това е чудесен ход“, посочва той. „Има такова разнообразие на ютюбъри, които си казват: Добре, трябва да се фокусираме върху съдържание за YouTube”. Но сега те могат да преизползват видео или да отрежат някое с дължина 2-3 минути, което да е ангажиращо и в TikTok, а това открива нови възможности пред тях“.
TikTok отчасти си изгради име благодарение на бързия успех, който някои от потребителите му постигнаха, тъй като видеата им станаха особено известни и достигнаха до милиони зрители. Няколко от тези сензации привлякоха много последователи, до които компаниите се опитват да достигнат, като плащат на известни създатели на съдържание, за да използват определени песни, да носят брандирани дрехи или директно да рекламират продукти във видеата си.
Миналата година обаче беше предизвикателство за TikTok и за лоялността на нейните потребители, тъй като тогавашния президент на САЩ Доналд Тръмп подписа заповед, призоваваща операциите на TikTok в САЩ да бъдат закрити или продадени на американска компания. Той заяви, че прави това заради опасения, че компанията майка на TikTok – ByteDance, може да споделя информация за американските потребители с китайското правителство.
През юни президентът Байдън отмени заповедта на своя предшественик и я замени с по-сериозен преглед на приложенията, контролирани от чуждестранни противници, за да се разбере дали те представляват риск за националната сигурност.
За компании като TikTok отказването от първоначалните им принципи не е нещо необичайно. Twitter се отказа от ограничението си за 140 знака, което дълго време беше символ на платформата. Snap пусна функции, които да позволят на нейните потребители да пускат отново някои от изчезващите съобщения.
Някои потребители на TikTok вече откриха начини да предлагат на аудиторията си по-дълги видеа като свързват няколко кратки клипа един с друг. По думите на компанията новият формат е в отговор на желанието на потребителите да им се предостави повече време.
Дали новият формат ще допадне на потребителите, все още не е ясно, твърди Дуларамани.